اتاق خبر ایمن صنعت ایران

خطرناک ترین مشاغل دنیا

خطرناک ترین مشاغل دنیا

امروزه شغل های خطرناک زیادی وجود دارد که افراد مختلف در حال انجام آن هستند. در این مطلب به معرفی خطرناک ترین مشاغل دنیا و ایران خواهیم پرداخت.

خطرناک‌ترین مشاغل دنیا و ایران کدام اند؟

هر روز تعداد زیادی از شهروندان از خواب بیدار می شوند و سر کار می روند. در حین کار خطرات زیادی جان آنها را تهدید می کند. فرقی نمی کند راننده کامیون باشید، کارگر ساختمانی یا خلبان و کارمند. در محیط کار همیشه خطراتی وجود دارد و می توانید با استفاده از تجهیزات ایمنی حفاظت فردی این خطرات را کاهش دهید. استانداردهایی وجود دارد که مشخص می کند خطرناک‌ترین مشاغل جهان کدامند و استانداردهایی وجود دارد که ریسک را به صفر می رساند. در سال 2018، سازمان بین المللی کار ده شغل را به عنوان خطرناک‌ترین مشاغل جهان در صنایع مختلف شناسایی کرد. در زیر این مشاغل و تجهیزات ایمنی مورد نیاز برای آنها را با جزئیات بیشتری ارائه می کنیم.

کارگران چوب بری و تجهیزات ایمنی ضد برش

طبق آمار نیوزویک، سالانه از هر 10000 نفر کارگر 92 چوب بر مجروح می شوند. استفاده از اره برقی، افتادن درختان بزرگترین خطر برای این کارگران است و این شغل به خطرناک‌ترین شغل دنیا تبدیل شده است. به این ترتیب وسایل حفاظتی مانند لباس کار مناسب، دستکش ضد برش، کفش کار مناسب، کلاه کار صنعتی و غیره. استفاده از آن نسبت به سایر مشاغل سخت‌تر است.

بیشتر بخوانید
استاندارد های لباس کار

کارگران چوب بری و تجهیزات ایمنی ضد برش

ماهی گیری و تجهیزات ایمنی واترپورف

شاید فکر کنید ماهیگیری در دریاچه آرامش را به ارمغان می آورد، اما ماهیگیری دومین شغل خطرناک دنیاست. نیوزویک گزارش می دهد که از هر 100000 کارگر، 86 نفر در اثر ماهیگیری جان خود را از دست داده اند. بزرگترین خطرات مجروح یا کشته شدن ماهیگیران غرق شدن، آب و هوای بد و آسیب به وسایل نقلیه آنها (قایق، قایق و غیره) است. خرید لباس کار زمستانی ضد آب مناسب، استفاده از وسایل ایمنی روی آب و …. به کاهش این مشکل کمک می کند.

ماهی گیری و تجهیزات ایمنی واترپورف

خلبانی، مهندسی پرواز و تجهیزات ایمنی صنعت هوایی

ممکن است فکر کنید که رانندگی خطرناکتر از پرواز است، اما متأسفانه خلبانان در سراسر جهان بیشتر از افرادی که شغلشان رانندگی است جان خود را از دست می دهند. طبق آمار، از هر 10000 نفر کارمند های ین مشاغل سالانه 75 خلبان و مهندس پرواز در تصادفات هواپیما جان خود را از دست می دهند.

خلبانی ، مهندسی پرواز و تجهیزات ایمنی صنعت هوایی

تعمیر سقف کاذب و تجهیزات ایمنی کار در ارتفاع

این کارگران عمدتاً روی پشت بام خانه ها و ساختمان ها کار می کنند. واضح است که بزرگترین خطری که آنها با آن روبرو هستند سقوط از ارتفاع است. این شغل به دلیل خطراتی که دارد سالانه 100 نفر را می کشد. خوشبختانه امروزه تجهیزات کار در ارتفاع توانسته اند این آمار را مدیریت کنند. خرید لباس کار، خرید کفش کار، خرید کلاه ایمنی و …. از طرف کارفرما می تواند جان یک تعمیرکار ساختمانی را از مرگ حتمی نجات دهد. البته استفاده از وسایلی مانند هارنس، گیره، نردبان مناسب و … نیز مطلوب است.

بیشتر بخوانید
ویژگی لباس کار آتشنشانی

تعمیر سقف کاذب و تجهیزات ایمنی کار در ارتفاع

رفتگری و لباس کار شبرنگ

در همه ی جوامع شهر در دنیا رفتگران را پزشک دوم شهر می شناسند. آنها با جمع‌آوری زباله ها در اطراف شهر، به تمیز نگه داشتن جامعه کمک می کنند. کار آنها ساده اما بسیار خطرناک است. بزرگترین خطری که جان این افراد را تهدید می کند تصادف است. استفاده از لباس کار روشن، دستکش های محافظ مناسب و کلاه ایمنی می تواند خطر تصادف با وسایل نقلیه را کاهش دهد. آمارها نشان می دهد که سالانه 34 کارگر از 100000 کارگر در سراسر جهان جان خود را از دست می دهند.

رفتگری و لباس کار شبرنگ

تجهیزات ایمنی ساختمانی و کارگاهی

کار بر روی سازه های فلزی بلند مطمئناً بدون خطر نیست. امروزه استفاده از تجهیزات ارتفاع کار به این کارگران کمک کرده است، اما هنوز 25 کارگر در سراسر جهان بر اثر لغزش و سقوط و همچنین سقوط فلز جان خود را از دست می دهند. این امر اهمیت استفاده از کفش کار مناسب را نشان می دهد. استفاده از کفش کار مناسب برای این کار، احتمال لیز خوردن و سر خوردن را بسیار کاهش می دهد. استفاده از کلاه ایمنی مناسب نیز به کاهش صدمات ناشی از اشیاء کمک می کند.
از ماشین آلات سنگین و لباس های محافظ استفاده کنید
می‌دانید که میزان مرگ و میر برای انواع رانندگان بسیار بالاست. این عدد برای رانندگان وسایل نقلیه سنگین مانند کامیون و … بیشتر از سایر موارد است. بر اساس آمار سالانه 918 نفر از افرادی که با وسایل نقلیه سنگین رانندگی می کنند بر اثر تصادف جان خود را از دست داده اند که آماری دردناک و ناراحت‌کننده است.

بیشتر بخوانید
مهم ترین خصوصیات لباس کار جوشکاری

تجهیزات ایمنی ساختمانی و کارگاهی

ناظران ساختمانی و تجهیزات ایمنی مهندسین

با کمال تعجب، تعداد مهندسانی که در کارگاه های ساختمانی تصادف می کنند بیشتر از کارگرانی هستند که در این محیط دچار مشکل می شوند. سالانه 18 مهندس ناظر به دلیل سهل انگاری در ساخت و ساز جان خود را از دست می دهند. چون از ارتفاع می افتند و چیزهایی به سرشان می زند. ظاهراً عدم توجه به ایست های بازرسی امنیتی دلیل اصلی این امر است. استفاده نادرست از کلاه ایمنی، کفش کار ایمنی و تجهیزات کار در ارتفاع عامل اصلی این مشکلات است.

ناظران ساختمانی و تجهیزات ایمنی مهندسین

تجهیزات باغبانی و ایمنی ضد بریدگی

جای تعجب است که کار ظریفی مانند باغبانی در انتهای این لیست قرار دارد. اما باغبان ها همیشه با ابزار تیز کار می کنند. آنها نیاز به چمن زنی، کاشت درخت، بریدن بوته ها دارند و همه اینها را فقط با ابزارهای تیز می توان انجام داد. لازم به ذکر است که در صورت غفلت از استفاده از تجهیزات ایمنی مناسب، این گروه چه خطری را تهدید می کند. استفاده از لباس کار راحت و ضخیم، خرید دستکش ضد برش و کفش کار مناسب ضروری است. 17.4 درصد از مرگ های شغلی مربوط به این حرفه است که 5 برابر بیشتر از میانگین جهانی است. پیشنهاد میکنیم آیین نامه حفاظت فردی در این رابطه را بخوانید.

تجهیزات باغبانی و ایمنی ضد بریدگی

امتیاز ما

16 دیدگاه در “خطرناک ترین مشاغل دنیا

  1. جلال کمالی گفت:

    afarin matlab khobi bood

  2. محمدعلی رشیدی گفت:

    چجوری می تونیم با کارشناسانتون در ارتباط باشیم

  3. جواد نهاوندی گفت:

    چه سایت قشنگی دارین

  4. قاسم مددی گفت:

    مطلبتون بسیار مفید بود

  5. غلامحسین فروتن گفت:

    دفتر مرکزیتون کجا قرار داره

  6. علیرضا توفیق گفت:

    خیلی عالی بود

  7. غلامعلی احمدیان گفت:

    بیشتری بنویسین لطفا

  8. حبیب الله باستانی گفت:

    چه مطلب خوبی

  9. محمدرضا شجاعی گفت:

    سلام عالی بود

  10. غلامعلی بابایی گفت:

    گروه واتساپی هم دارید؟

  11. غلامرضا اخوان گفت:

    هزینه مشاوره آنلاین و حضوری باهم متفاوته

  12. میثم خمسه گفت:

    دمتون گرم

  13. ابوالقاسم معصومی گفت:

    ایول

  14. محمد رمضانی گفت:

    مطالب بیشتری بنویسین لطفا

  15. اسدالله بهاور گفت:

    حساب توییتری هم دارید؟

  16. اسماعیل بیاتی گفت:

    بسیار گویا و شفاف بیان کردید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *