اتاق خبر ایمن صنعت ایران

مهم ترین خصوصیات لباس کار جوشکاری

خصوصیات لباس کار جوشکاری

لباس جوشکاری ویژگی هایی دارد که سبب جلوگیری از پاشیدن جرقه های جوش به بدن افراد شود، این لباس ها از بدن شما محافظت میکنند. جنس پارچه لباس جوشکاری و آرگون به صورتی است که نمیسوزد.

ویژگی ها و خصوصیات لباس کار جوشکاری

شلوار‌های مقاوم ونیم‌ تنه‌ ها و چکمه‌ هایی که در قسمت جلوی آن ها فلزی برای حفاظت از انگشتان طراحی شده، کلاه ایمنی که کاملاً صورت را بپوشاند، یک جفت دستکش وعینک ضد ضربه ایمنی می‌توانند به رسیدن به هدف حفظ سلامتی و ایمنی جوشکاران کمک بسزایی کنند. در ابتدا امکان دارد لیست تجهیزات ایمنی که پرسنل جوشکار استفاده می‌کنند با لباس تن آن ها اشتباه شود، با توجه به اینکه خطرات جوشکاری می‌تواند منجر به آسیب های گسترده ایی شود، می بایست حتما سطح بالایی از ایمنی در مقابل مخاطراتی که جوشکاران را مورد تهدید قرار می دهد، در‌نظر گرفته شود.

صدمات ناشی از عدم توجه به پوشیدن لباس جوشکاری

صدمات ناشی از جوشکاری از آسیب های کم گرفته تا سوختگی‌ های جدی درجه سوم می‌تواند بسیار دردناک باشد و در بعضی موارد نیز باعث کنار گذاشتن حرفه‌ ی جوشکاری و حتی نقص عضو شود. استفاده از تجهیزات ایمنی مناسب راهی ساده برای محافظت جوشکاران از خود در مقابل این مخاطرات می باشد.در این مقاله با خصوصیات لباسکار جوشکاری بیشتر آشنا می شوید.

بیشتر بخوانید
جنس کلاه ایمنی چیست؟

لباس کار مناسب جوشکاری

خصوصیات لباس کار جوشکاری مناسب

افرادی که در جوشکاری مشغول به فعالیت می باشند، بهره بردن از لباس کار جوشکاری برای آن ها امری بسیار ضروری می باشد. که می تواند آن ها را در شرایطی ایمن نگه دارد لباس جوشکاری مرغوب و باکیفیت می تواند دو تکه ( کاپشن شلوار) یا یکسره باشد که می بایست تمام بدن افراد را به خوبی پوشش دهد. برای ایمنی افراد از لباس کار جوشکاری استفاده می شود تا از آسیب رسیدن به آن ها حین کار جلوگیری کنند.

جنس لباس جوشکاری

بهترین مواد برای استفاده در لباسکار جوشکاری چرم، جین، پنبه، پشم خواهد بود و بی کیفیت ترین مواد برای لباسکار جوشکاری مواد مصنوعی هست زیرا لباس هایی که در آن مواد مصنوعی به کار رفته باشد در گرمای زیاد ذوب شده و موجب سوختگی های پوستی شود ولی خصوصیات لباسکار جوشکاری پنبه ای این گونه نیستند. هرچقدر الیاف به کار رفته در پارچه لباس با  مرغوب تر باشد تبادل حرارتی آن بهتر انجام می شود. اطلاعات کامل در خصوص جنس پارچه لباس کار را در ایمن صنعت ایران بخوانید.

بیشتر بخوانید
رنگ لباس کار چه معنی و مفهومی دارد

لباس کار مناسب جوشکاری

این نوع پارچه‌ های لباس کار پنبه‌ ای که اکثرا جین یا پارچه‌های ضخیم، را شامل می‌شوند، برای جوشکاری سبک ، وقتی که لباس در برابر جوشکاری قرار دارد، بسیار ایمن می باشد. از این پارچه های مقاوم عمدتا در شلوار‌ها، نیم‌ تنه‌ها، روپوش‌ها، آستین‌ها، لباس‌های یکسره، کلاه‌ها، مورد استفاده قرار می گیرد. آن ها وزن کمی دارند؛ ارزان‌ می باشند و تا ۶۰ بار شستشو و قابلیت مقاومت به آتش خود را از دست نخواهند داد و بهتر از چرم ،مواد سنگین هوا را از خودشان عبور می‌دهند.

با این حال شستشوهای نا‌مناسب سبب کم شدن خاصیت مقاومت به آتش کم شدن وعمر لباس خواهد شد. زیرا این لباس‌ها فقط بایستی در جوشکاری‌ های سبک مورد استفاده کاربران قرار گیرد. البته قابلیت استفاده از آنها برای جوشکارانی که جوش‌های مختلف را انجام می‌دهند محدود می‌شود.

لباس کار جوشکاری از چه جنسیت؟

ویژگی های لباس جوشکاری دو تیکه

لباس کار جوشکاری دو تیکه در دسته لوازم ایمنی در زمان جوشکاری قرار دارد و از جمله تجهیزات ایمنی لازم در محیط کاری هست که می تواند سلامتی و ایمنی فرد را براساس نیاز آن ها در حین انجام کار تضمین نماید. لباس کار جوشکاری از جنس پارچه بسیار ضخیم و تمام نخ بوده هست به همین علت در کارگاه های جوش، که افراد در مقابل مواد آتش زا قرار می گیرند کاربرد بسیار گسترده ای داشته و می تواند از بدن و تنه فرد به خوبی حفاظت کرده و مانع از سوختن لباس زیر لباس کار و به طبع آن مانع از سوختن بدن افراد شود.

بیشتر بخوانید
استاندارد های لباس کار

اجزای تشکیل دهنده لباس جوشکاری و آرگون

از اجزای اصلی تشکیل دهنده لباس جوشکاری و آرگون هستند.

بهترین لباس جوشکاری

لباس کار جوشکاری ایمن صنعت ایران از نظر کیفیت و دوام محصولی با لباس کار های خارجی در حال رقابت می باشد و همچنین گروه تولیدی ایمن صنعت ایران در جهت فروش لوازم ایمنی و ترافیکی مناسب ترین قیمت لباس کار ایمنی را به مشتریان خود ارائه می دهد. امیدواریم از این مقاله (خصوصیات لباسکار جوشکاری) لذت برده باشید.

امتیاز ما

16 دیدگاه در “مهم ترین خصوصیات لباس کار جوشکاری

  1. حامد باهنر گفت:

    چرا اینقد زیاد؟

  2. صادق احمدیان گفت:

    احسنت عالی بود

  3. بهنام مهرابی گفت:

    میتونم شماره شما رو داشته باشم؟

  4. فرهاد واعظی گفت:

    خیلی زیبا بود مهندس

  5. امیر راستاد گفت:

    مشاوره آنلاین از چه طریقی صورت می گیره؟

  6. یدالله طباطبائی گفت:

    حرفتون خیلی عالیه

  7. رسول دهقانی گفت:

    متشکرم

  8. اسماعیلی گفت:

    aaaaliii bood

  9. مرتضی موحد گفت:

    حساب توییتری هم دارید؟

  10. غلامحسین جوادی گفت:

    چقد خوبین شما

  11. محمدحسین شریف گفت:

    دست مریضاد استاد

  12. جمشید مختاری گفت:

    چطوری می تونم باهاتون ارتباط بر قرار کنم

  13. یوسف صدیق گفت:

    دمتون گرم

  14. سیدمحمد پارسا گفت:

    گل گفتید دست مریضاد

  15. بهمن عسگری گفت:

    مثل همیشه عالی و کاربردی

  16. عباسعلی کرمانی گفت:

    حرف نداری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *