مقالات ایمنی حفاظت از بدن

خصوصیات عینک ایمنی کدامند؟

خصوصیات عینک ایمنی

اولین چیزی که هنگام خرید عینک ایمنی می خواهید به آن فکر کنید این است که چه خطراتی ممکن است چشمان شما را در محیط کارتان تهدید کند. در برخی مشاغل فقط یک نوع آسیب وجود دارد و در برخی دیگر ممکن است ترکیبی از آن حوادث وجود داشته باشد.

مهمترین خصوصیات عینک ایمنی

از جمله تجهیزات پر استفاده و مهم در مشاغل صنعتی می توان به عینک ایمنی اشاره کرد. از جمله موارد مهم و تاثیر گذار در امور روزانه و مشاغل عمرانی و صنعتی مثل نجاری و جوشکاری می باشد که هر شخص ملزم به رعایت آن خواهد بود.

خرید عینک های ایمنی یکی از بارز ترین اقدامات در حرفه های خطرناک و سخت می باشد. فعالیت با مواد آسیب زا و خطرناک حتما بایستی با رعایت مفاد مواد ایمنی انجام پذیرد. مهم ترین موارد در زمان کار رعایت ایمنی می باشد. یکی از اعضای بسیار حساس و تاثیر گذار چشم می باشد که اگر در مواجهه با موارد خطرناک قرار بگیرد آسیب های جبران ناپذیری به آن وارد خواهد شد.

پیشنهاد مشاهده: خرید و قیمت لباس کار

آگاهی کافی و کسب اطلاعات کامل در خصوص خرید عینک ایمنی یکی از موارد پر اهمیت می باشد. انواع عینک های ایمنی و خصوصیات های آن از دسته موارد مهم خواهد بود. برای هر فعالیتی بایستی از عینک ایمنی مناسب همان حرفه استفاده کنید.برای مثال نمی توان از عینک های ایمنی آزمایشگاهی برای برش کاری و یا سایر حرفه ها استفاده کرد.خصوصیات عینک ایمنی بسته با جنس عینک تغییراتی عمده ایی خواهد کرد.

مهمترین خصوصیات عینک ایمنی

دارا بودن لباس و ابزار ایمنی حتما بایستی رعایت شود. دریق است که بسیاری از پرسنل واحد های صنعتی با سهل انگاری باعث صدمه و آسیب به چشمان خود می شوند. ما دراین مقاله تلاش می کنیم اطلاعات جامع را در خصوص انواع عینک های ایمنی در اختیار شما قرار بدهیم.

بیشتر بخوانید
ویژگی های شیلد ایمنی

در حرفه هایی مثل برش و جوش قطعات زیز و تیز پرتابی، سلامتی چشم هارا به خطر می اندازد که استفاده ما از عینک های ایمنی ، می تواند درصد خطرات بالقوه چشمی را به صورت قابل قبولی کاهش دهد. مخاطرات چشمی می توانند مشمول اشعه های مضر، گاز های سمی، پرتاب شدن قطعات کوچک جامدی، قطره های اسیدی و به داخل چشم شده باشند که عینک های مانع خوبی در مقابل آنها خواهند می باشند.

تولیدی لباس کار برتر ایران را بشناسید…

چرا باید خصوصیات عینک ایمنی بشناسیم

محافظت از چشمان در برابر انواع ضربه ،مواد شیمیایی، نور و ذرات بسیار ریز و درشت خارجی در حرفه های گوناگون از اهمیت زیادی برخوردار خواهد بود. کارگران و پرسنل در محیط حرفه ایی امکان دارد از مراقبت از چشمان خودشان خودداری کنند و ، اما بایستی متوجه این موضوع باشند که رعایت ایمنی و استفاده دقیق از تجهیزات حفاظتی جزء ملزومات اساسی در حین و شروع هر فعالیت پر خطر صنعتی حساب خواهد شد.

عینک ایمنی یکی از مهم ترین ترین ابزار در صنعت برش و جوش به حساب می آید. مهم ترین کاربرد این نوع عینک ها را می توان حفاظت آنها از چشمان در مقابل اشیاء خارجی قرار داد. در حقیقت در صنعت جوش و برش ذرات گوناگونی به اطراف پاشش خواهد کرد که این عینک های ایمنی از ورود این ذرات به چشم ها جلوگیری خواهد کرد.

چرا باید خصوصیات عینک ایمنی بشناسیم

انواع ویژگی های عینک ایمنی مناسب چشم

در صنایع گوناگون، عینک ایمنی بر اساس نوع کاربردش در گروه هایی هایی مثل برشکاری، آزمایشگاهی، مهندسی، جوشکاری قرار خواهد گرد.همچنین در این صنایع اشعه های فروسرخ و فرا بنفش بسیاری تولید خواهد شد که باعث آسیب های جبران ناپذیری را به چشم خواهند شد. به همین خاطر استفاده از این عینک ها برای پرسنل کار امری بسیار ضروری خواهد بود. از اساسی ترین موارد هنگام خرید عینک ایمنی این هست که، برای هر نوع عملیات جوش یک مدل عینک خاص وجود خواهد داشت که مقدار تیرگی شیشه های آنها گوناگون خواهد بود. به همین دلیل خوب است برای خرید عینک ایمنی، مقدار تیرگی شیشه های عینک برای هر فعالیت جوش وبرش، با استاندارد های روز جهانی مطابقت داشته باشد.

از این محصول ما دیدن فرمایید: خرید لباس بسیجی کامپیوتری

مدل های پر استفاده عینک ایمنی

گاگل ایمنی

عین های ایمنی گاگل از دسته پر کاربردترین و ایمن ترین عینک ها به شمار خواهد آمد. نوع طراحی این عینک ها به صورتی هست که فضای اطراف چشم را به صورت کامل پوشیده و هدف اصلی آن حفاظت از چشم شما در برابر عوامل شیمیایی ،نور کاملا انجام می پذیرد.

بیشتر بخوانید
مشخصات زلزله

عینک ایمنی جوشکاری

این مدل از عینک های ایمنی که در سایز های بزرگ تولید می شوند،لنز مقاوم به عدم عبور نور های ماورابنفش ونورهای مرئی بوده نسبتا از وزن کمی برخوردار بوده وزن کمی دارند و در مقبل خراشیدگی و ضربه مقادمت خوبی دارند مهم ترین مشکل این عینک ها تاثیرات منفی برابر دید افراد می باشد.

عینک کارگران جوشکار با شیشه های رنگی جهت جلوگیری از خیره شدن و خستگی چشم می باشد. لذا در هر مجموعه صنعتی، می بایست نوع عینک مناسب توسط واحد HSE شناسایی گردیده و کارگران به استفاده از نوع عینک پیشنهادی ملزم گردند.

عینک ایمنی پارکسون

عینک های ایمنی پارکسون در حوزه های گوناگون قابل استفاده خواهند بود وجود پل بینی از جنس لاستیک و وزن خوب این عینک های ایمنی استفاده از آنهارا سهل تر خواهد کرد.این عینک ایمنی در برابر خراش و ضربه مقاوم بوده ودربرابر نو های فرابنفش نیز عملکرد مناسبی دارد و میتوان بدون هیچ محدودیتی از آنها استفاده کرد.

عینک ایمنی آزمایشگاهی

عینک‌های ایمنی آزمایشگاهی به صورتی طراحی شده‌اند که به صورت کامل فضای اطراف چشم را پوشش داده و حتی قسمتی از صورت را هم مورد حفاظت قرار خواهد داد.در تولید این لنز این عینک موادی استفاده شده که چشمان را در برابر مواد شیمیایی و انواع حلال ها محافظت خواهد کرد.نکته قابل تعمل این عینک وزنش می باشد که از سایر عینک های ایمنی سبک‌تر می باشد و قابلیت شستشو نیز از مزیت های دیگر ان عینک می باشد.

عینک محافظ لیزر (عینک ایمنی رو عینکی)

از این عینک های ایمنی برای برش های لیزر ، حک لیزر استفاده خواهد شد که محافظت بسیار خوبی در مقابل گرما و عبور اشعه لیزر دارداندازه این عینک ها نیز بر اساس اندازه چشم صورت می پذیرد.

عینک های طلقی

از این عینک ها برای مشاغل برش و جوش استفاده خواهد شد که به دو صورت کلی تولید مشوند ،که به نام های معمولی و اتوماتیک مشهور هستند که در عینک های اتوماتیک درجه تیرگی باتوجه بع افزایش میزان نور جرقه ها متغیر می باشد. در صورت که در عینک های معمولی این مورد صورت نمی گیرد و تیرگی این عینک ها ثابت می باشند.

بیشتر بخوانید
آیین نامه وسایل حفاظت فردی

عینک ایمنی ریخته گری

عینک های حفاظتی ریخته گر ضمن اینکه اشعه ماوراء بنفش و اشعه خیره کننده را جذب می کند، در برابر گرما و حرارت نیز مقاوم است، عینک های ضد اسید و عینک های مورد استفاده در مقابل دودهای خطرناک و ناراحت کننده باید دوره آن ها از طرف داخل مجهز به جنس نرم و نسوز قابل انعطاف باشد و کاملاً روی صورت چسبیده و فاقد هر گونه منفذی باشند.

عینک ایمنی ضد گرد و غبار

ضمناً در محل هائی که گاز، دود و مایعات مضر شیمیایی مانند اسیدها، قلیائیات وجود دارد این موارد ممکن است باعث سوزاندن چشم یا زخم شدن آن شود. عینک های حفاظتی مورد استفاده با توجه به هر نوع کار متناسب با نوع کار تهیه شده، بعنوان مثال عینک ضد گرد و غباردارای قاب های شفاف و قابل انعطاف می باشد و کاملاً با صورت کارگر تطبیق می کند.

انواع خصوصیات عینک ایمنی

انواع عینک ایمنی

انواع دیگری از عینک های ایمنی در بازار وجود دارند که برای آشنایی بیشتر با خصوصیات عینک ایمنی به اشاره نام آنها بسنده میکنیم :
عینک ایمنی فتوکرومیک
عینک ایمنی warden
عینک محافظ چشم یا گاگل ایمنی
ویزور ایمنی
عینک ایمنی پلی اورتان
عینک ایمنی اکریلیک
عینک ایمنی اپتیکال
شیلد محافظ صورت

عینک ایمنی در برابر چه خطراتی از چشم محافظت میکند؟

خطرات و خطرات مکانیکی

این نوع خطرات توسط واحدها و ابزارهایی که با تولید ذرات ریز و گزنده کار می کنند ایجاد می شوند و باید به قرنیه توجه آسیب برسانند، مانند صنایع کاهنده و حکاکی.

خطرات تشعشع

در برخی از مشاغل معادل جوشکاری و عملیات های مختلف مرتبط، از اشعه ماوراء بنفش و انواع پرتوها استفاده می شود. تشعشعات و پرتوهای سبک وزن انواع مختلف می تواند بر چشمان شما تأثیر بگذارد و باعث آسیب شدید یا شدید به توجه شود.

دما

این خطرات توسط مایعات سوزان، تراشه های فولادی و تشعشعات گرمای شدید ایجاد می شود و برای توجه و سلامت آن فوق‌العاده خطرناک است.

خطرات شیمیایی

این طبقه شامل کلیه مواد بین المللی معادل گل، مایعات، گازها، ترکیبات شیمیایی و بسیاری موارد دیگر است که می توان با آنها در آزمایشگاه یا کارگاه مواجه شد.

پشنهاد مطالعه: کلاه حفاظتی چه ویژگی هایی دارد؟

امیدوارم توانسته باشیم بخشی از خصوصیات عینک ایمنی را شما مشتریان گرامی ارائه کرده باشیم.

امتیاز ما

16 دیدگاه در “خصوصیات عینک ایمنی کدامند؟

  1. ایمان گودرزی گفت:

    سایتتون محشرههههه

  2. مهدی گلپایگانی گفت:

    من زندگیمو مدیون شمام

  3. مجتبی نهاوندی گفت:

    محتوا خوبی بود

  4. حسین نصیری گفت:

    میتونیم توی سایت شما مطلب بنویسیم؟

  5. علی اکبر اشکان گفت:

    خیلی خوب بود

  6. حسینعلی داوودی گفت:

    شما کانال تلگرام هم دارین؟

  7. حمید قربانی گفت:

    واقعا ارزش وقت گذاشتن داشت

  8. مهران روحانی گفت:

    منابع این مطلب کجاست؟

  9. محمدزاده گفت:

    دستخوش

  10. رحیم ذولفقاری گفت:

    دست مریضاد استاد

  11. روح الله حسین زاده گفت:

    چه سایت قشنگی دارین

  12. جواد باستانی گفت:

    چقد خوبین شما

  13. سیدعلی هخامنش گفت:

    afarin matlab khobi bood

  14. علی رضا طباطبایی گفت:

    ایول

  15. حبیب الله نادری گفت:

    مطلب به درد بخوری بود

  16. امین آزادی گفت:

    هزینه رپورتاژ آگهی توی سایت شما چنده؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *