مقالات ایمنی حفاظت از بدن

ویژگی های شیلد ایمنی

ویژگی های شیلد ایمنی

ایمنی افراد همیشه جزو مهمترین نکات برای شروع کار است و مهمترین قسمتی که باید محافظت شود صورت میباشد. شیلد ایمنی محافظ صورت دقیقا برای این کار ساخته شده است. در این مطلب ویژگی های شیلد ایمنی را برای شما عزیزان بازگو میکنیم و در خصوص خرید شیلد ایمنی محافظ صورت نکات لازم را میگوییم.

ویژگی های شیلد ایمنی شفاف

چشمان شما از اصلی ترین قسمت های بدن شما می باشد که دارای ساختاری بسیار پیچیده و حساس می باشد و در پیدا کردن حس بیشتر و درک محیط اطراف شما از دنیای پیش روی تان را ممکن می سازد.  همانگونه که بهتر می‌دانید هرروزه صد ها نفر در اثر برخورد اجسام گوناگون اشیا، نابینا می‌شوند و یا به بینایی آن‌ها آسیب های جبران ناپذیری وارد خواهد شد؛ اما می توان جلوی بخش زیادی از این حوادث و آسیب ها به حد قابل قبولی کاهش داد.

امروزه با استفاده از شیلد ها و طلق های ایمنی می توان جلوی آسیب به چشم و صورت را تا حد بسیار زیادی کاهش داد.همانطور که استحضار دارید در محیط های صنعنی مخاطرات بسیاری زیادی و جود دارد  که این خطرات و آسیب ها را می توان به آسانی و با استفاده از تجهیزات حفاظتی مثل شیلد ایمنی  از بروژ حوادث کاسته و احساس آرامش بیشتری حین کار داشته باشید و بتوانیم از کار لذت ببریم.

پیشنهاد مشاهده: قیمت و خرید لباس کار

در این مقاله تلاش می کنم شما عزیزان را با بخشی از ویژگی های شیلد ایمنی بیشتر آشنا کنم تا قدم کوچکی در ارتقاء سلامت حین داشته باشم.در اماکن صنعتی اغلب مخاطرات همچون پرتاب جرقه ، پلیسه ، رنگ و مواد شیمیایی زیادی وجود دارد که جلوگیری از ایجاد این حوادث حین کار به عهده کارفرمایان می باشد و توصیه اکید این است که از لوازم محافظتی ایمنی در زمان کار استفاده شود تا امنیت جانی و سلامت پرسنل در خطر نیوفتد.

بیشتر بخوانید
کمبود وقت بهانه ای عجیب برای نادیده گرفتن ایمنی؛ حقیقتی پنهان در پس واقعیت

نقاب و شیلد ایمنی محافظ صورت انواع گوناگونی دارد که هر مدل از آن‌ها هدف حفاظت در مقابل گروه‌ خاصی از خطرات و حوادث را خواهند داشت. برای مثال بعضی از طلق های ایمنی وظیفه حفاظت در مقابل محافظت در برابر جرقه و جریان الکتریکی، بعضی دیگر حوادث و خطرات شیمیایی و بعضی در مقابل ضربه و سایش را خواهند داشت.

ویژگی های شیلد ایمنی شفاف

مشخصات ظاهری شیلد های ایمنی محافظ شفاف

شیلد های محافظ صورت در واقع دارای دو مدل غیر شفاف و شفاف هستند. نوع شفاف این شیلد ها در موارد زیادی مثل صنعتی ، پزشکی و آزمایشگاهی کاربری خواهند داشت. این شیلد ها اغلب از جنس پلی کربنات تشکیل شده که اغلب دارای ضخامت یک تا دو میلی‌متر بوده، این تجهیزات اغلب در مقابل حرارت و ضربه مفائمت بسیار خوبی داشته، وزن نسبی شیلد ها در حدود صد تا دویست گرم هستند و به شکلی اغلب طراحی خواهد شد که حس مزاحمتی برای پرسنل در حین فعالیت به وجود آورده نشود.

از دیگر ویژگی های شیلد ایمنی می توان به ضد جرقه بودن این محصول اشاره نمود و این شیلد های ایمنی در دما های منفی 5 درجه سانتی گرد تا پنجاه و پنج در جه به صورت کامل از صورت شما حافظت انجام دهند ، به هیمن دلیل برای مشاغلی مثل صنعت برق و نیروگاه ها استفاده زیادی از این محصول خواهد شد.

شیلد ایمنی محافظ صورت شفاف به گونه عمودی از جلوی صورت قرار گرفته و حالت متحرک خواهد داشت. هدف اصلی این شیلد حفاظت از تمام اجزای صورت در مقابل حوادث می باشد.

بیشتر بخوانید
لباس تراشکاری چه ویژگی هایی دارد؟

بهترین تولیدی لباس کار ایران را بشناسید…

مواردی که خوب است در خصوص  ویژگی های شیلد ایمنی صورت شفاف رعایت شود

  1. شیلد ایمنی محافظ صورت خود را به در زمان طولانی در برابر نور خورشید قرار ندهید، این عمل از مقاومت طلق ها را کاهش می دهد.
  2. در هنگام ضربه خوردن این نوع شیلدها، مقاومت طلق آن‌ها بسیار کاهش می یابد و خوب است با یک شیلد محافظ صورت سالم تعویض شود.
  3. اگر روی صورت خود عینک استفاده میکنید هم توانایی از این محصول محافظتی را دارید، زیرا که فضای داخلی شیلد به صورتی است که عینک پرسنل به سهولت درون آن جای خواهد گرفت و حتی شما می توانید زمانی که ماسک زده اید هم از این طلق ها استفاده کنید.
  4. در زمان انبار کردن شیلد محافظ صورت شفاف آن‌ها را به گونه فشرده شده و تحت فشار وسایل دیگر قرار نداده زیراکه این عمل نیز مقاومت محصول را کاهش می دهد.
  5. اغلب بیشتر مدل‌های شیلد صورت شفاف، مناسب فعالیت در برابر نور شدید خورشید نبوده و بیشتر مناسب فعالیت در محیط‌های سر بسته می باشند.
  6. این شیلد ایمنی از چشمان شما در مقابل تشعشعات مادون قرمز نیز حفاظت خواهد کرد.
  7. این شید‌های را در طویل مدت و به دفعات مورد استفاده قرار می گیرد.
  8. برای کابرد های گوناگون بایستی مدل طلق را انتخاب نمود ، بهتر است برای مشاغلی مثل جوشکاری و کوره کاری از شیلد شفاف اشتفاده نشود و از نوع رنگی یا دودی این محصول استفاده نمود.
  9. در هنگامی که طلق آسیب دید شما می توان طلق را به صورت یدک تهیه کرده و استفاده کنید.

مشخصات ظاهری شیلد های ایمنی محافظ شفاف

قسمت‌های مختلف شیلد ایمنی

قسمت های تشکیل دهنده این محصول شامل طلق و هد گیر می باشد که طلق آن، همانگونه که عنوان شد مقاومت خوب و مناسبی در مقابل حرارت و ضربه و همچنین برخورد اجسام تیز خواهند داشت و علت این موضوع هم جنس موادی هست که شیلد از آن تهیه شده هست که معمولاً پلی کربنات می باشد.

بیشتر بخوانید
دلیل اصلی شتابزدگی در کارها؛ شتاب زدگی مانعی بزرگ در راه ایمنی و تولید

از خاصیت های پلی کربنات می توان به شفافیت و دید خوب و مقاومت بالا اشاره نمود که به سهولت خرد وشکسته نخواهد شد.قطعه دیگری که شامل بند و هد است از جنس ABS بوده و قابلیت تظیم اندازه و سایز را خواهد داشت که احساس راحتی بیشتری حین فعالیت داشته باشید.

از شیلد ایمنی شفاف در حرفه ها و مشاغل زیادی مانند سنگ بری ، شیشه بری،برقکاری و داندان پزشکی استفاده کرد و امنیت چشمان خود و پرسنل خود را تامین نمائیم.

پیشنهاد مطالعه: در مورد کلاه حفاظتی چه اطلاعاتی دارید؟

شیلد ایمنی مخصوص پزشکان

شیلد های حفاظتی صورت ابزار محافظتی خصوصی هستند که توسط بسیاری از افراد (مانند پزشکان، دندانپزشکان، دامپزشکان) برای محافظت از صورت و غشاهای مخاطی مرتبط (چشم، سوراخ بینی، دهان) از پاشیدن مایعات محیطی بر روی کاربران استفاده می شود. شیلد های حفاظتی صورت معمولاً نباید به تنهایی استفاده شوند، اما در کنار وسایل حفاظتی مختلف استفاده می شوند و به همین دلیل به عنوان ابزار محافظ خصوصی برچسب گذاری می شوند. اگرچه ده‌ها میلیون مشتری از محافظ‌های صورت استفاده می‌کنند، دستورالعمل‌های استفاده از آن‌ها بین کسب‌وکارهای رسمی و گروه ماهر متفاوت است و تحلیل کمی در مورد اثربخشی آن‌ها در بازار وجود دارد.

چرا باید از شیلد ایمنی و محافظ استفاده کنیم

بر اساس گزارش‌ها، صورت پرسنل بخش درمان بخشی از بدن آنهاست که معمولاً توسط پاشش، اسپری و محافظ صورت به عنوان یک ابزار محافظ خصوصی آلوده می شود ، شیلد های حفظتی صورت غشاهای مخاطی مرتبط (چشم ها، سوراخ بینی، لب ها) محافظت می کند.

امتیاز ما

16 دیدگاه در “ویژگی های شیلد ایمنی

  1. اکبر رحمانیان گفت:

    مشاورینتون قابل اعتمادن؟

  2. محمد عظیمی گفت:

    لطفا آدرستون رو برای بنده ارسال کنین

  3. غلامحسین قادری گفت:

    دفتر مرکزیتون کجا قرار داره

  4. حسین اصغری گفت:

    مطلب خوبی بود

  5. مسلم فروتن گفت:

    قیمت مشاورتون چقدره؟

  6. اسماعیل مرادخانی گفت:

    واقعا ارزش وقت گذاشتن داشت

  7. حبیب الله حسنی گفت:

    چه سایت قشنگی دارین

  8. اکبر جوادی گفت:

    هزینه تبلیغات توی سایت شما چنده؟

  9. عبدالحسین اشکان گفت:

    چرا اینقد زیاد؟

  10. کریم اسلامی گفت:

    شما همیشه امیدوارم کننده صحبت می کنید و این خیلی خوبه

  11. غلام مختاری گفت:

    مشاوره آنلاین از چه طریقی صورت می گیره؟

  12. محسن رنجبر گفت:

    مثل همیشه عالی و کاربردی

  13. محسن اسدی گفت:

    شما پیج اینستا هم دارین؟

  14. اکبر خانی گفت:

    سایتتون محشرههههه

  15. ناصر انتظامی گفت:

    اینا فوق العادن

  16. داوود آدینه گفت:

    شما کانال تلگرام هم دارین؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *