ایمنی کار

ویژگی های روپوش پزشکی و دارو سازی

روپوش پزشکی

لباس داروسازی و پزشکی از مهمترین نکات برای حفظ بهداشت حرفه ای افراد در برابر بیماری های مختلف میباشد. در این مطلب به اهمیت لباس داروسازی و پزشکی و همچنین ویژگی های آن میپردازیم.

ویژگی های روپوش پزشکی و دارو سازی چیست

فعالیت در آزمایشگاه به دلیل ارتباط داشتن با مواد پسماند و مواد شیمیایی و حتی نمونه های بدن افراد گوناگون نیاز به لوازم حفاظتی و ایمنی دارد. بنابراین بایستی به خوبی در انتخاب روپوش پزشکی و دارو سازی تامل و دقت کافی کرد. رعایت نکات و اصول ایمنی در آزمایشگاه از ابتدایی‌ترین کارهایی است که حتماً بایستی انجام شود. حفاظت و پیشگیری از بیماری و آلودگی و آسیب به کارکنان آزمایشگاه از اهمیت بسزایی برخوردار است.

همچنین لباس کار داروسازی به دلیل سرو کار داشتن با مواد دارویی و بهداشتی نیازمند رعایت اصول بهداشتی سرسخت و جدی است چرا که نبایستی به مواد آلودگی منتقل شود و به بهداشتی ترین حالت ممکن بایستی داروها تولید شوند. بنابراین برای کار درداروسازی نیز از روپوش پزشکی و دارو سازی مخصوص و لوازم ایمنی بایستی استفاده کرد.

ویژگی های مهم لباس کارآزمایشگاهی داروسازی

ویژگی های روپوش پزشکی و دارو سازی در خصوص جنس پارچه

لباس های داروسازی ۹۱% از جنس تترون تولید می شود که مقدار زیادی نازک هستند. لباس کار ایمنی داروسازی به هیچ عنوان جیب ندارند، آستین هایش مچ نداشته و به صورت کلی بسیار ساده دوخته می شود. لباس کار داروسازی معمولاً بلوز و شلوار ساده هست که مچ بلوز و دمپای شلوار اکثرا تمام کش است، این کش ها به صورت کش یک سانتی استفاده می شوند و دلیل آن این است که در طولانی مدت فرد را آزار نداده و احساس راحتی نسبی داشته باشد. یکی از مهمترین دلایل تمام کش بودن مچ بلوز، مچ شلوار و کمر بلوز این است که موی بدن فرد به زمین و در محصولات راه پیدا نکند. دلیل اصلی بدون جیب بودن لباس کار داروسازی این هست که افراد هیچ وسیله و موادی اضافه ایی را با خود به داخل محیط  داروسازی  وآزمایشگاه نبرند.

بیشتر بخوانید
گرمازدگی چیست و راه حل پیشگیری آن

بیشتر بخوانید: بهترین تولیدی لباس کار

جنس پارچه روپوش پزشکی و دارو سازی

علت اصلی استفاده از پارچه تترون این هست که در طولانی مدت دمای بدن افراد همان ۳۷ درجه حفظ شده و به مقدار زیاد بالا و پایین نرفته تا افراد با احساس راحتی بیشتری کار کنند و در سرما و گرما اذیت نشوند و بهتر متمرکز کار باشند. از دیگر موارد بسیار لازم برای محیط های داروسازی و آزمایشگاهی می توان به کلاه اشاره کرد. جنس پارچه لباس کار را بهتر بشناسید.

کلاه حتماً بایستی استفاده شود چرا که مو و آلودگی به محیط آزمایشگاه منتقل نشود. این کلاه ها نیز از جنس تترون و تمام پنبه است و کل سر و مو را خواهد پوشاند، کل پیشانی را فرامی گیرد و تا پشت سر ادامه دارد، به عبارتی تنها  بینی  وچشم و و دهان و چانه بیرون می ماند که برای صورت هم از عینک و ماسک و شیلید استفاده شده و صورت را نیز پوشش می دهد. با استفاده از دستکش ها و پاپوش های مخصوص می توان از ارتباط پا و دست با محیط جلوگیری کرد. بنابراین هیچ عضوی از بدن با محیط اصلا ارتباط نخواهد داشت.

بیشتر بخوانید
مزایای پوشیدن لباس کار چیست؟

مقبولیت بیشتر پزشکان و دارو ساز ها با روپوش پزشکی

با توجه به مهم بودن حفظ آراستگی و وقار ظاهری دکترین آزمیشگاهی در جلب کردن اعتماد بیماران و با توجه به این موضوع که بعضا برخی از همکاران حساسیت لازم را در پوشش روپوش خود ندارد در یک مطالعه خاص تاثیر میزان اعتماد بیماران و افراد بدحال را با سنجش اجرای یکی از دستورات پزشکی داده شده با رو پوش و بدون روپوش پزشکی اندازه‌گیری کردیم.

در این مطالعه نیز اعتماد افرادی که برای زایمان بستری شده بودند و صاحب نوزاد شده بودند مورد بررسی قرار گرفت. در این تحقیق ما پزشکان یک هفته با روپوش به بالین بیمار رفته و دستوراتی به مادران داند و هفته دیگر بدون روپوش پزشکی این کار راانجام دادند که نتیجه این تحقق برای محققان قابل توجه بود با توجه به این موضوع ویژگی های روپوش پزشکی و دارو سازی از نکات اساسی می باشد.

بیشتر بخوانید
نکات و راهنمایی در خصوص لباس کار ضد آب

نتایج این تحقیق نشان داد که میزان انجام دستورات که پزشکان با روپوش (۱۴۴نفر) ۶۶% و در طرف دیگر پزشکان افرادی که بدون روپوش به بالین بیماران رفتند (۱۳۲ نفر) ۴۷% بود که از نظر آمار معنای خاصی به دنبال داشت ،مطالعه نشان داد که پزشکان با روپوش پزشکی از مقبولیت بیشتری نسبت به پزشکانی که روپوش نمی پوشند دارند.

برای خرید لباس کار آزمایشگاهی میتوانید به وب سایت ما ایمن صنعت ایران مراجعه کرده و خرید باکیفیت عالی و قیمت مناسب انجام دهید  و با بررسی ویژگی های روپوش پزشکی و دارو سازی خرید مناسبی انجام دهید.

مطالعه بیشتر: استاندارد های لباس کار کدامند؟

بهترین مدل روپوش پزشکی و داروسازی

هماهنطور که میدانید جنس روپوش های پزشکی عموما ترگال هستند یا تترون که بر اساس سلیقه مشتریان بلند یا کوتاه خریداری می شوند که می تواند بافت آنها ضخیم یا نازک باشد.
از قدیم تا به امروز روپوش های پزشکی برای جراحان و پزشکان برای مقابله با آلودگی و عفونت ها ، لکه های خون و و عدم مقاربت با بیماران استفاده می شد.
که به صورت متحدالشکل و یکنواخت سفید با ظاهری ثابت در بین کلیه پزشکان دنیا رایج هست. عموما در فصل تابستان به دلیل خنک بودن از جنس ترگال استفاده می شود.

امتیاز ما

16 دیدگاه در “ویژگی های روپوش پزشکی و دارو سازی

  1. حبیب شجاعی گفت:

    میتونم شماره شما رو داشته باشم؟

  2. غلام طهماسبی گفت:

    گل گفتید دست مریضاد

  3. یوسف بهبهانی گفت:

    لطفا آدرستون رو برای بنده ارسال کنین بنده ارسال کنین

  4. حامد توکلی گفت:

    مطالب بی نظیر بود

  5. اصغر خلیلی گفت:

    شادکام و سلامت باشید

  6. سیدحسین بزرگ نیا گفت:

    کجا می تونم اطلاعات کاملتری درباره این موضوع پیدا کنم

  7. امین زمانی گفت:

    هزینه تبلیغات توی سایت شما چنده؟

  8. مرتضی حسینی گفت:

    خیلی زیبا بود مهندس

  9. حیدر خسروی گفت:

    یه سوال داشتم خرید حضوری هم دارید

  10. حیدر شکری گفت:

    ایول

  11. بهزاد صابری گفت:

    مطلب به درد بخوری بود

  12. موسی محمد گفت:

    چجوری می تونیم با کارشناسانتون در ارتباط باشیم

  13. رسول نامور گفت:

    بیشتری بنویسین لطفا

  14. حبیب مدنی گفت:

    مشاورینتون قابل اعتمادن؟

  15. مسلم زندی گفت:

    چطوری می تونم باهاتون ارتباط بر قرار کنم

  16. امیر عباسی گفت:

    شما کانال تلگرام هم دارین؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *