مقالات ایمنی حفاظت از بدن

مشخصات و ویژگی های کفش ایمنی

مشخصات و ویژگی های کفش ایمنی

تا به حال زیاد شندیده اول ایمنی بعد کار و شاید به سهولت از کنار این شعار مهم در صنعت گذشته باشید ولی اصلا نباید از کنار این موصوع به راختی عبور کیند زیرا ممکن خسارات زیادی در محل کار گریبان شما را بگیرد. یکی از مهم ترین موارد در ایمنی حین کار پوشیدن کفش ایمنی حین کار می باشد.ما در این مقاله قصد داریم تا ویژگی های کفش ایمنی را به شما مشتریان گرامی معرفی کنیم تا شما بتوانیم در انتخاب کفش ایمنی به خوبی عمل کنید.

تاثیرات کفش ایمنی نامناسب

محققان در یافته اند که اسفاده از کفش نامرغوب در حین کار در سلامت جسمانی شما تاثیر منفی خواهد گذاشت که این موضوع مهم در رادمان کاری شما نیز تاثیرات منفی خواهد گذاشت. می توان اشاره کرد که دیگر اعضای بدن شما غیر از پا با کفش نامناسب تحت تاثیر قرار خواهد گرفت مثل مهره های کمر و گردن شما ، شاید شنیده باشید که پای انسان قلب دوم می باشد پش شما می تواند با انتخاب مناسب کفش ایمنی از بروز مشکلات مختلف بر سلامتی خودتان جلو گیری کنید.
اشخاصی که حین فعالیت روزانه خطر سقوط کالا های سگنین وزن را روی پایشان دارند و یا با اجسام داغ و تیز برخورد دارند بایستی احتما از پوتین یا کفش استاندارد این مخاطرات استفاده کنند ما در این مقاله سعی می کنیم شما را در انتخاب کفش ایمنی مناسب راهنمایی کنیم.

بیشتر بخوانید
ماسک های فیلتردار ضد گرد و غبار، ماسک های فیلتر دار ضد گاز، ماسک های مجهز به کپسول

پیشنهاد مشاهده: قیمت و خرید لباس کار در ایمن صنعت ایران

تاثیرات کفش ایمنی نامناسب

ویژگی های کفش ایمنی چیست؟

کفش ایمنی کار استاندارد بایستی توایی حفظ انگشتان پای شما در برابر سقوط جسم فولادی 21 کیلوگرمی از ارتفاع1.1 متری به صورت مستقیم را داشته باشد و بتواند به خوبی پای شما را محافظت کند. در ادامه به ویژگی های کفش ایمنی مناسب اشاره خواهیم کرد.

راحتی کفش ایمنی

با توجه به آن که در طول روز به صورت طولانی مدت کفش در پا دارید بایستی در انتخاب کفش راحتی را مد نظر قرار دهید کفش ایمنی بایستی از انعطاف بالایی برخوردارد باشد و تونایی جذب ضربه به پاشنه پا را دارا باشد و همچنین پای شما را در برابر دمای پایین یا بالا مراقبت کند و همچنین ضد آب باشد.

کفش ایمنی بایستی داوم و طول عمر بالا داشته باشد

کفش ایمنی مرغوب و با کیفیت معمولا از چرم گاوی ساخته می شود که این موضوع به بالا بردن دوام کفش کمک به سزایی خواهد کرد به علاوه این کفش چرم کمک زیادی به کاهش بودی بد پا خواهد کرد.

بیشتر بخوانید
انواع زیره کفش ایمنی

جلو گیری از سوختگی با کفش ایمنی

در صورت بروز آتش‌سوزی در هنگام فعالیت کفش ایمنی نقش بسیار مهمی در برابر سوختگی در برابر قعطات داغ فلزات و مواد شیمیایی حریق زا خواهد داشت که این موضوع هم بایستی هنگام خرید مد نظر باشد.

گرم نگداشتن پا در سرما

در مکان های سرد سیر که باعث آسیب های مثل نیش یخ زده و هیپوتری خواهد شد کفش ایمنی مناسب می تواند به خوبی از اینگونه مشکلات جلو گیری کند.

محافظ پا در برابر برق گرفتگی

کارگرانی که در انواع میحط ها با احتمال برق گرفتگی فهالیت می کنند باستی حتما در انتخاب مدل کفش ایمنی خود دقت لازم را انجام دهند.

کفش ایمنی مناسب از خستگی عضلات شما جلو گیری خواهد کرد

کارگرانی که روی سطوح سخت و سنگلاخ کار می کنند در صورت انتخاب نا مناسب کفش دچار خستگی و کوفتگی در عضلات ساق پا و بدن شان خواهند کرد که کفش ایمنی مناسب کمک به سزایی به این افراد خواهد کرد.
شرکت ایمن صنعت ایران یکی از تولید کنندگان و وارد کنندگان بهترین برند های روز دنیا در صنعت کفش ایمنی فعالیت می کند که شما مشتریان گرامی با مراجعه به سایت ما امکان خرید اینترنتی کفش ایمنی با مناسب ترین قیمت ها را خواهید داشت.

ویژگی های کفش ایمنی چیست؟

مزایای استفاده از کفش ایمنی در محل کار

آمار های ایمنی بین المللی نشان می دهد که 26 درصد از آسیب های حین کار به دلیل استفاده نکردن از کفش ایمنی نامناسب می باشد این موضوع نشان می دهد که کافرمایان بایستی دقت زیادی هنگام خرید کفش ایمنی انجام دهند زیرا سهل انگاری در این موضوع ضرر جبران ناپذیری به کارگران وارد خواهد کرد.

بیشتر بخوانید
خصوصیات عینک ایمنی کدامند؟

نمونه کفش ایمنی موجود در ایمن صنعت ایران

  • پوتین ایمنی پلار
  • پوتین ایمنی تایگر
  • پوتین ایمنی چیتا
  • پوتین ایمنی زبرا
  • پوتین ایمنی ساکو
  • پوتین ایمنی ولف
  • کفش ایمنی الوند
  • کفش ایمنی سیفتی جاگر
  • کفش ایمنی مهندسی uvex ساق کوتاه

عامل مهم در انتخاب کفش های ایمنی خواسته های شما از میزان کارایی و خطراتی که شما در محیط کار با آنها سروکار دارید.

اطلاعاتی در مورد تولیدی لباسکار ایمن صنعت ایران که نمیدانید

مزایای استفاده از کفش ایمنی استاندارد

جلوگیری از آسیب و کوفتگی پا در کار

لیز خوردن ناگهانی، افتادن اجسام و غیره. اینها حوادثی است که در هر محل کار رخ داده و باعث تعداد زیادی آسیب شده است. با ایجاد حفاظ و بند های ضد لغزش می توان از این امر جلوگیری کرد، اما هیچ کدام جای کفش ایمنی مناسب را نمی گیرند و هیچ چیزی از پاهای شما در برابر حوادث مختلف مانند کفش ایمنی محافظت نمی کند. همچنین کفش ایمنی کار استاندارد به دلیل داشتن دندان عاج و برجستگی مناسب می تواند از لیز خوردن در نقاط مختلف جلوگیری کند.

محافظت از پا در برابر سوختگی

یکی از حوادثی که ممکن است حین کار پیش بیاید ریختن مواد مذاب یا شیمیایی و یا حتی جرقه های ناشی از جوشکاری میباشد که یک کفش مناسب میتواند از پا در برابر این حوادث جلوگیری میکند.

در صورت تمایل میتوانید از انواع لباس بسیجی ما دیدن فرمایید.

امتیاز ما

16 دیدگاه در “مشخصات و ویژگی های کفش ایمنی

  1. عبدالله فتحی گفت:

    aaaaliii bood

  2. رسول ترابی گفت:

    شما کانال تلگرام هم دارین؟

  3. یوسف محرابی گفت:

    شادکام و سلامت باشید

  4. حسن زمانی گفت:

    دستخوش

  5. علی رضا قاسمی گفت:

    متشکرم

  6. سیدحسین توسلی گفت:

    بسیار گویا و شفاف بیان کردید

  7. قربانعلی بهمنی گفت:

    با اجازتون بازنشر شد

  8. جلال هدایت گفت:

    حرف نداشت👌🏻

  9. رامین اصغری گفت:

    خیلی سایت خوبی دارین

  10. بهرام کیان گفت:

    ایول

  11. کریم فروتن گفت:

    من یکی از کاربران دائمی سایت شما هستم

  12. مسلم رنجبر گفت:

    مطلبتون بسیار مفید بود

  13. سعید سعادت گفت:

    بیشتری بنویسین لطفا

  14. ابوالقاسم سلیمی گفت:

    مشاوره آنلاین از چه طریقی صورت می گیره؟

  15. جواد دستغیب گفت:

    بازم درمورد این موضع مطلب بزارین

  16. عزیز نوری گفت:

    مقالاتتون عالین واقعا!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *