مقالات ایمنی حفاظت از بدن

ماسک جوشکاری اتوماتیک چیست و چه مزایایی دارد؟

ماسک جوشکاری اتوماتیک

داشتن ماسک جوشکاری اتوماتیک یکی از اولین و مهمترین اصول کار ایمن است. به خصوص در مشاغلی مانند جوشکاری که می تواند به چشم افراد آسیب جدی وارد کند. کلاه ماسک جوشکاری اتوماتیک یکی از ابزارهایی است که برای اطمینان از ایمنی افراد در حین جوشکاری استفاده می شود. در این مطلب برای شما شرح میدهیم ماسک جوشکاری اتوماتیک چیست و چه مزایایی دارد؟

زیرا در زمان عملیات جوشکاری چشم و دهان و بینی در معرض انواع مخاطرات گوناگون می باشد، محافظت از این قسمت های بدن در حین کار ضروری است. ماسک جوش اتوماتیک محصولی عالی برای محافظت از چشم در هنگام جوشکاری است.

ماسک جوشکاری اتوماتیک چیست و چه مزایایی دارد؟

تاریخچه جوشکاری عایق اتوماتیک

می توان گفت تولید ماسک های جوش اتوماتیک توسط یک تولید کننده سوئدی در سال 1982 آغاز شد و در آن زمان یک صفحه نمایش ال سی دی الکترونیکی ساخت که در معرض نور خورشید خاموش می شود. یکی از مزایای استفاده از ماسک جوش اتوماتیک این است که جوشکار هنگام کار با آن نیازی به تنظیم نور آن ندارد که باعث صرفه جویی در زمان می شود.

علاوه بر این، در صورت استفاده از ماسک جوش، خطر قرار گرفتن در معرض تشعشعات جوشکاری بسیار کم است و جوشکاران در حال حاضر کمتر جوش می دهند.

مزایای ماسک جوشکاری اتوماتیک

مزایای ماسک جوشکاری اتوماتیک

یکی از بزرگترین خطرات جوشکار در حین جوشکاری فلاش و تاثیر آن بر بینایی است. این مشکل احتمالاً عامل اصلی است که اهمیت استفاده از کلاه ایمنی جوشکاری خودکار را برجسته می کند.

بیشتر بخوانید
آیین نامه وسایل حفاظت فردی

با برخورد رعد و برق به چشم ممکن است التهاب قرنیه رخ دهد و همچنین احتمال سوختگی شبکیه وجود دارد. اگر در این فرآیند از ماسک جوش اتوماتیک استفاده نشود، این عوارض می تواند چشمان شما را تهدید کرده و باعث نابینایی شود.

همه این مشکلات ناشی از قرار گرفتن در معرض تابش جوشکاری است. با جلوگیری از تماس این اشعه ها با چشم می توان از مشکلات چشمی جلوگیری کرد.

لازم به ذکر است که چشم ها تنها آسیب های ناشی از جوشکاری نیستند. اشعه های جوشکاری می توانند باعث آفتاب سوختگی شوند که با استفاده از کلاه ایمنی دیجیتال جوشکاری به راحتی می توان از آن جلوگیری کرد.

از مزایای ماسک جوشکاری اتوماتیک میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. سرعت تغییر لنز
  2. وزن سبک
  3. کنترل میزان حساسیت
  4. لنز سایه های مختلف

سرعت تغییر لنز

به طور طبیعی، عدسی در ماسک جوش به سرعت تیره می شود و از چشم ها در برابر نور شدیدتر محافظت می کند. ماسک جوش به طور خودکار تغییر رنگ میدهد، تغییر رنگ سریع است. باید توجه داشته باشیم که بهتر است به سرعت کم نور توجه کنید و برای آرامش چشمان خود ماسک جوشکاری با سرعت کم نور بالا خریداری کنید.

سبک وزن

ماسک صورت خودکار سبک‌تر از ماسک های معمولی است. استفاده از این کلاه ها در پایان روز باعث کاهش خستگی افراد و کارگران طولانی مدت می شود. انتخاب های بهتری وجود دارد.

بیشتر بخوانید
گتر ها و پوتین های ایمنی محافظ پا

کنترل میزان حساسیت

یکی از مهمترین مزایای جوش ماسک اتوماتیک نسبت به ماسک معمولی تنظیم تیرگی لنز با توجه به ولتاژ جوش است. یکی از معایب هود های لنز سنتی، توانایی آنها در کاهش ساییدگی لنز است. در این حالت اپراتور بسته به کاری که انجام می دهد می تواند زمان های طولانی تر یا طولانی تری را انتخاب کند. در این راستا به جوشکار توصیه می شود از این پارامترها برای افزایش زمان تاخیر در فرآیندهای آمپر بالا استفاده کند.

لنز سایه های مختلف

یکی از مزایای استفاده از کلاه ایمنی این است که برخلاف کلاه معمولی از چشم ها کاملا محافظت می کند. با استفاده از این محدودیت ها، تاریکی لنز به طور خودکار با توجه به آمپر و نور تنظیم می شود و از آسیب دیدن چشم جلوگیری می کند.

اهمیت استفاده از ماسک برای جوشکاری اتوماتیک

ماسک جوش اتوماتیک چه کار می کند؟

به طور کلی جوشکاری دو نوع امواج رادیویی تولید می کند. امواج UV که در نور خورشید و اشعه مادون قرمز نیز رخ می دهد. این امواج می توانند آسیب جدی به بدن وارد کنند. اگر فردی در معرض اشعه ماوراء بنفش قرار گیرد؛ احتمال سرطان پوست افزایش می یابد و اشعه مادون قرمز می تواند مشکلات داخلی ایجاد کند.

با استفاده از ماسک جوش اتوماتیک می توان به راحتی از تماس این امواج با بدنه جلوگیری کرد. پودر به کار رفته در این ماسک جرقه های جوش را فیلتر کرده و از تماس این اشعه ها با بدن جلوگیری می کند.

از پرطرفدارترین مدل های ماسک جوشکاری می توان به مدل های دستی و اتوماتیک اشاره کرد و مدل اتوماتیک به دلیل سهولت استفاده از طرفداران زیادی برخوردار است. یک ماسک جوشکاری اتوماتیک از چشمان جوشکار در برابر این اشعه ها محافظت می کند و به طور خودکار جرقه ها و اشعه های نور را تشخیص می دهد. در این زمینه پیشنهاد میکنیم مطلب سرطان شغلی را نیز بخوانید.

بیشتر بخوانید
حریق های الکتریکی ناشی از اختلالات سیستم های برقی

ماسک جوش اتوماتیک چه کار می کند؟

راهنمای خرید بهترین کلاه ایمنی جوشکاری خودکار

تا اینجا ما در مورد مزایا و ویژگی های کلاه مستقیم صحبت کردیم. اما برای خرید بهترین کلاه ایمنی جوشکاری باید نکات زیادی را در هنگام خرید در نظر بگیرید. ماسک جوش اتوماتیک در کمتر از 0.1 میلی ثانیه به نور پاسخ می دهد که در هنگام خرید باید به این نکته توجه نمود.

یکی دیگر از ویژگی هایی که هنگام خرید کلاه ایمنی باید در نظر گرفت این است که می توانید از ماسک با پنجره های جانبی برای افزایش زاویه دید استفاده کنید. زیرا این پنجره ها زاویه دید کاربر را افزایش می دهند.

ماسک جوش اتوماتیک چه کار می کند؟

روکش های ماسک باید برای جوشکاری MIG و TIG مناسب باشند. علاوه بر این، باتری ماسک اتوماتیک باید برای مدت طولانی دوام بیاورد.

در این مقاله به بررسی مزایا و ویژگی های ماسک و عینک جوشکاری دیجیتال پرداخته ایم. شما به راحتی می توانید این ماسک را در وب سایت ایمن صنعت ایران خریداری کنید. ایمن صنعت ایران با 20 سال سابقه در ارائه تجهیزات حفاظت فردی، کپسول آتش نشانی و اعلام ترافیک، بهترین محصولات را برای شما ارائه می کند و می توانید با خیالی آسوده از محصولات آن استفاده کنید.

امتیاز ما

16 دیدگاه در “ماسک جوشکاری اتوماتیک چیست و چه مزایایی دارد؟

  1. ابوالقاسم مرتضوی گفت:

    لطفا آدرستون رو برای بنده ارسال کنین بنده ارسال کنین

  2. قاسم ساعی گفت:

    هزینه مشاورتون چنده؟

  3. عزیز مهرابی گفت:

    من یکی از کاربران دائمی سایت شما هستم

  4. علی رمضانی گفت:

    کانال تلگرامی هم دارید ؟

  5. سیدعلی طباطبائی گفت:

    بیشتری بنویسین لطفا

  6. بهرام بیاتی گفت:

    گروه واتساپی هم دارید؟

  7. نادر توفیق گفت:

    شما پیج اینستا هم دارین؟

  8. احسان محمدزاده گفت:

    سلام عالی بود

  9. غلامحسین توسلی گفت:

    اینا فوق العادن

  10. محمدتقی عزیزی گفت:

    من زندگیمو مدیون شمام

  11. شهرام سالاری گفت:

    دست مریضاد استاد

  12. محسن عباسی گفت:

    متشکرم

  13. محسن شریف گفت:

    این موضوع یکی از موضوعات موردعلاقه منه

  14. میلاد رنجبر گفت:

    مطلب به درد بخوری بود

  15. بهرام ذولفقاری گفت:

    حرف نداشت👌🏻

  16. یعقوب حمیدی گفت:

    aaaaliii bood

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *