ایمنی کار

زمان خرید لباس کار ایمن باید به چه نکاتی توجه کنیم

لباس کار ایمن

هنگام خرید لباس کار باید نکاتی را در نظر داشته باشید؟ راهنمای خرید لباس کار میتواند به شما در انتخاب لباس کار مد نظر کمک نماید. هنگام ورزش کردن چه لباسی به تن خواهید کرد؟ برای مهمانی ها چه نوع لباسی را می پوشید؟ آیا قبول می کنید که لباس ورزشی را برای مهمانی استفاده یا پیراهن شلواری که برای مهمانی خواهید پوشید را برای سالن ورزشی استفاده کنید؟ قطعا تمامی پاسخ ها منفی خواهد بود. حالا برای محیط کار خود چه نوعی لباس کار را انتخاب خواهید کرد؟ لباسی که شما برای محیط کار به تن می کنید، علاوه بر نشان دادن شخصیت حرفه ای شما از بدن تان نیز مراقبت خواهد لباسی با این مشخصات را لباس کار می گویند.

راهنمای خرید لباس کار

این نوع لباس کارها با توجه به خطرات و معضلاتی که در محیط کار وجود دارند طراحی و ساخته می شود تا بتوانند از بدن شما محافظت کند. پس در نتیجه لباس های گوناگونی برای کار وجود دارند که شما بایستی نوع و مدل آن را انتخاب کنید.

برای اینکه بتوان یک لباس کار خوب، مقرون به صرفه و مناسب با شغل تان خریداری کنید خواندن مقاله راهنمای خرید لباس کار را به شما توصیه میکنیم. در این مقاله علمی خصوصیات لباس کار حرفه ای و ایمن را توضیح خواهیم داد تا هنگام خرید ایمن، حرفه ای تر تصمیم بگیرید.

بیشتر بخوانید
روش‌های تشخیص ماسک با کیفیت

هنگام خرید لباس کار به چه نکاتی توجه کنیم

هنگام خرید لباس کار به چه نکاتی باید توجه داشت؟

لیست زیر راهنمای خرید برای لباس کار میباشد:

  1. نوع لباس کار
  2. سایز لباس
  3. دوخت مناسب
  4. جنس پارچه
  5. ایمنی لباسکار
  6. محل لوگو و آرم
  7. تعداد جیب
  8. قیمت لباسکار

نوع لباس کار

باتوجه به شغلی که دارید باید لباس متناسب با آن را به تن کنید که این امر باعث افزایش بهره وری در کار و بهبود راندمان فعالیت شما میشود.

سایز لباس کار

مورد بعدی در انتخاب لباس کار، تعیین سایز شماست. به یاد داشته باشید که لباس کار در واقع یک پوشش است که باید حداقل 8 ساعت آن را بپوشید و وظایف محول شده خود را در محیط کار انجام دهید. بنابراین باید به دنبال لباس هایی باشید که در آن احساس راحتی کنید و لباس هایتان آنقدر بزرگ یا کوچک نباشد که حرکات بدنی شما را محدود کند. زمان خرید لباس کار، سایزی که انتخاب خواهید کرد بسیار مهم است.
آیا دوست دارید لباس تان کمی گشاد باشد و آن را سایز بزرگتر انتخاب می کنید؟ در برخی از حرفه ها خرید لباس کار سایز بزرگ اصلا توصیه نمی شود. لباس بزرگتر از سایز بدن تان نمی تواند دقیقا روی قسمت های مختلف بدن تان قرار گیرد در نتیجه نمی تواند به درستی از بدن تان مراقبت کند. در مورد لباس کارهای کوچک هم داستان متفاوت خواهد بود. این نوع لباس کار موجب ایجاد محدودیت های حرکتی خواهند شد و احساس گرفتگی در شما ایجاد خواهد کرد.

دوخت مناسب

تفاوت لباس کار خوب و بد را می توان در این مورد خلاصه کرد. لباس هایی با دوخت ظریف و سفت قطعا کیفیت بالایی دارند و لباسکار هایی با دوخت ضعیف، قطعا کیفیت بالایی ندارند و خیلی زود شما را مجبور به خرید لباس کار جدید می کنند.

جنس پارچه

مورد بعدی از راهنمای خرید لباس کار، انتخاب جنس پارچه لباس کار میباشد. برای این منظور با توجه به منطقه کاری خود و همچنین فصلی که در آن هستید، باید لباس بخرید مثلاً برای تابستان لباسکار سبک و برای زمستان ضخیم و گرم. همچنین باید میزان حرکات خود را در نظر بگیرید و لباسی که باعث تعریق کمتری روی سطح پوست شما می شود را انتخاب کنید. هنگام خرید لباس کار حتما به جنس پارچه دقت کنید. جنس لباس کار نبایستی در شست و شوهایی مکرر که انجام می شود کیفیت و ظاهر خود را از دست دهد. جنس لباس کار به نوع شغل شما نیز بستگی دارد اما بایستی به گونه ای طراحی و تولید شود که احساس راحتی و ایمنی در فرد ایجاد کند.

بیشتر بخوانید
علت رنگ لباس نظامی چیست؟

ایمنی لباس کار

ایمنی لباس کار یعنی رعایت استاندارد های HSE در تولید لباس کار میباشد، به عنوان مثال پوشیدن لباس شبرنگ برای آتش‌نشان ها و یا لباس ضد مواد شیمیایی برای افرادی که در آزمایشگاه ها کار می کنند و یا اگر در یک محیط داغ و کنار حرارت مشغول به فعالیت هستید سعی کنید هنگام خرید لباس کار دقت کنید که جنس لباستان از الیاف طبیعی باشد تا بدن تان بتواند تنفس کند. لباس کاری که از جنس الیاف طبیعی است می تواند جریان هوا بین لباس و بدن رد و بدل کند. در ضمن این نوع لباس کار بایستی حتما نسوز باشد که در برابر حرارت و گرما فرسوده نشود. تمامی این نکات باعث میشود یک لباس کار ایمن خرید کنید.

محل لوگو و آرم

اگر قرار است مرتباً برند و نام مجموعه خود را تبلیغ کنید، مطمئن شوید که لباس‌هایی می‌خرید که، استانداردهای لباس کار لازم را داشته باشد و مکان‌های خاصی برای چسباندن متون تبلیغاتی روی آن‌ها داشته باشید.

تعداد جیب

اینکه لباس کار شما جیب های متعددی دارد یک موضوع ترجیح شخصی و نظر خودتان است. با این حال، پیشنهاد می کنیم اگر فرآیند کسب و کار شما به گونه ای است که نیاز فوری به حمل لوازم جانبی و ابزار دستی بیشتری دارید، حتما لباس هایی با جیب های زیاد بخرید. ناگفته نماند عمق جیب ها نیز عامل مهمی در راهنمای خرید لباس کار میباشد.

قیمت لباسکار

از آنجایی که این نوع پوشاک معمولا به صورت عمده و به طور کلی خریداری می شود، توجه به قیمت لباس کار بسیار حائز اهمیت است. در واقع برای خرید چنین لباس های کاری ابتدا باید بودجه خود را تعیین کنید و سپس بهترین محصولی را که می توانید خریداری کنید، انتخاب کنید.

لباس کار عادی یک کاپشن و شلوار است اما اگر بخواهید که یک خرید لباس کار کاملی داشته باشید بایستی با توجه به حرفه خود تصمیم بگیرید. به صورت معمول در مورد لباس کار هم می توانید یک لباس آستین بلند یا کوتاه انتخاب کنید. اما ما به شما پیشنهاد می کنیم که نوع آستین بلند لباس را انتخاب کنید تا بتواند از دست هایتان در برابر خطرات نیز مراقبت کنید.

بیشتر بخوانید
فرهنگ پوشش لباس کار

پیشنهاد ما به شما خرید لباس کار از شرکت ایمن صنعت ایران میباشد،شما عزیزان میتوانید جهت مشاوره رایگان با مجموعه ما تماس حاصل فرمایید.

امتیاز ما

16 دیدگاه در “زمان خرید لباس کار ایمن باید به چه نکاتی توجه کنیم

  1. ابوالقاسم آزادی گفت:

    مطالب بی نظیر بود

  2. یعقوب میری گفت:

    خیلی زیبا بود مهندس

  3. مهرداد قربانی گفت:

    مطالب بیشتری بنویسین لطفا

  4. مسلم فاظلی گفت:

    دست مریضاد استاد

  5. بهروز لطفی گفت:

    احسنت عالی بود

  6. حبیب گنجی گفت:

    لطفا آدرستون رو برای بنده ارسال کنین

  7. عبدالحسین رسولی گفت:

    مشاوره آنلاین از چه طریقی صورت می گیره؟

  8. عباسعلی صدیق گفت:

    هزینه تبلیغات توی سایت شما چنده؟

  9. رحیم افشار گفت:

    مطلب خوبی بود همکار گرامی

  10. هادی نعمت زاده گفت:

    بی نظیر هستید

  11. علیرضا رجبی گفت:

    آدرس دفترتون کجاست

  12. عزیز ملک گفت:

    کجا می تونم اطلاعات کاملتری درباره این موضوع پیدا کنم

  13. خلیل فاضلی گفت:

    شماره تماستون برای خرید تلفنی چنده

  14. سیدحسین نجفی گفت:

    اینا فوق العادن

  15. سیدعلی قشقایی گفت:

    هزینه مشاوره آنلاین و حضوری باهم متفاوته

  16. بهمن سلطانی گفت:

    خیلی ممنون از توضیحاتون خوبتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *