ایمنی کار

روش‌های تشخیص ماسک با کیفیت

روش‌های تشخیص ماسک با کیفیت

راه های شناسایی ماسک ایمنی با کیفیت

یکی از بهترین راه‌ها برای پیشگیری از ویروس کرونا یا آنفولانزا استفاده از ماسک تنفسی مانند ماسک پزشکی سه لایه یا ماسک جراحی با کمربند است. اما نکته مهمی که در هنگام خرید باید به آن توجه کنید اصل یا تقلبی بودن ماسک است. راه های مختلفی برای تشخیص ماسک تنفسی استاندارد از تقلبی وجود دارد. در این مقاله مهم ترین روش های تشخیص ماسک با کیفیت و استاندارد از تقلبی را بیان می کنیم. لطفا تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

چرا به ماسک نیاز داریم؟
امروزه بهترین راه برای پیشگیری از بیماری های تنفسی مانند ویروس کرونا، آنفولانزا و جلوگیری از ورود ذرات معلق در هوا به بدن استفاده از ماسک تنفسی است. از انواع ماسک های قابل استفاده می توان به ماسک های طبی سه لایه و ماسک های جراحی بند دار اشاره کرد. این ماسک از سه لایه تشکیل شده است. دو لایه بیرونی این ماسک پارچه تابیده و لایه داخلی ملت بالون است که وظیفه فیلتر را بر عهده دارد و اجازه ورود گرد و غبار و عوامل بیماری زا را به بدن نمی دهد و بالعکس اجازه خروج بزاق بیمار را نمی دهد. خروج از سیستم.

بیشتر بخوانید
علت رنگ لباس نظامی چیست؟

روش های تشخیص ماسک تنفسی با کیفیت و استاندارد و ماسک تقلبی

یکی از مهم ترین نکاتی که در خرید ماسک باید به آن توجه کنید تقلبی یا استاندارد بودن ماسک است. راه های مختلفی برای تشخیص دستگاه تنفس استاندارد و استاندارد و ماسک تقلبی وجود دارد که در ادامه این مقاله به آنها خواهیم پرداخت.
بسته بندی
بسته بندی ماسک یکی از موارد مهمی است که قبل از خرید باید به آن توجه کنید. در بسته بندی بیرونی محصول باید به این نکته توجه کنید که ماسک مورد تایید سازمان غذا و دارو و اداره کل تجهیزات پزشکی می باشد. جزئیات محصول شامل مواد لایه های استفاده شده در ماسک از جمله اسپان باند می باشد و وزن بالون ملت باید به درستی مشخص شود.
محصول باید دارای تاریخ تولید و تاریخ انقضا باشد. محصول باید دارای شناسه ثبت و اخذ مجوزهای لازم جهت ساخت و توزیع پنکه باشد. برای امنیت بیشتر بهتر است از سایت حیات خرید کنید تا محصولی با کیفیت بالا تهیه کنید.

1-ماسک را ببینید!
در این صورت فقط ماسک را در کنار نور قرار دهید. و سه لایه آن را جدا کنید. اگر نمی توانید هر سه لایه ماسک را با دستان خود احساس کنید، این ماسک تقلبی است. البته این که ماسک فقط سه لایه است دلیلی بر اصالت و کیفیت محصول نیست. لطفا تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید
نکات ایمنی هنگام هرس کردن درختان

2-ضدآب
لایه های بیرونی ماسک از پارچه تابیده شده ضد آب ساخته شده است. برای بررسی اصالت محصول در این روش کمی آب روی ماسک بریزید، اگر ماسک خیس بود یا آب از لایه های آن عبور کرد ماسک شما تقلبی است.

3-ماسک اصلی چشمک نمی زند.
همانطور که در ابتدای مقاله گفتیم، ماسک های پزشکی و جراحی با سیم از سه لایه اسپان باند و مذاب تشکیل شده است. لایه میانی مذاب دمیده نمی سوزد. برای بررسی صحت ماسک کافی است لایه میانی ماسک را روی آتش روشن کنید. اگر ماسک شما سوخته باشد تقلبی است و اگر مخلوط شده باشد ماسک معمولی است.

4-خواص الکترواستاتیک
لایه میانی ماسک بالون مذاب که وظیفه فیلترهای ورودی و خروجی را بر عهده دارد دارای خواص الکترواستاتیکی است. اگر دست خود را از این لایه عبور دهید، احساس برق خواهید کرد. اگر نمی توانید آن را حس کنید، ماسک شما ساختگی است!

بیشتر بخوانید
زمان خرید لباس کار ایمن باید به چه نکاتی توجه کنیم

لایه های ماسک ایمنی با کیفیت چه مزیتی دارند

لایه میانی یکی از مهم ترین قسمت های ماسک سه لایه است. مهمترین وظیفه این لایه فیلتر کردن مایع دهان بیمار یا جلوگیری از ورود ویروس ها و باکتری ها به بدن انسان است. ظرفیت جذب این لایه بسیار بالاست. برای درک اعتبار ماسک، فقط سعی کنید مایعات را با لایه میانی جذب کنید. اگر جذب نمی شود یا به راحتی جذب نمی شود، ماسک شما تقلبی است.
ماسک های پزشکی سه لایه و ماسک های جراحی سه لایه با نوار دارای خاصیت اولتراسونیک هستند و از عبور ویروس ها و باکتری ها جلوگیری می کنند. برای پی بردن به اصالت ماسک، یک شمع روشن کنید، آن را جلوی صورت خود قرار دهید و آن را بمالید. اگر شمع خاموش شد، به این معنی است که ماسک شما تقلبی است.
امروزه با توجه به همه گیر شدن بیماری های تنفسی و افزایش تقاضا برای ماسک، تعداد ماسک های تقلبی در بازار نیز رو به افزایش است. در این مقاله سعی کرده ایم شما را با روش های مختلف تست اصالت و استانداردهای ماسک سه لایه آشنا کنیم تا در نهایت با خیال راحت خرید کنید.

امتیاز ما

16 دیدگاه در “روش‌های تشخیص ماسک با کیفیت

  1. یدالله شکیبا گفت:

    عاااااااااااالی

  2. سعید بیات گفت:

    این موضوع یکی از موضوعات موردعلاقه منه

  3. سجاد میری گفت:

    شما کانال تلگرام هم دارین؟

  4. امید سلطانی گفت:

    Awli bood

  5. پرویز سرمد گفت:

    مطالب بیشتری بنویسین لطفا

  6. مجید فرجی گفت:

    خرید آنلاین هم دارید

  7. پرویز میری گفت:

    اکانت اینستا هم دارید؟

  8. مرتضی شریعتی گفت:

    دمتون گرم

  9. مرتضی تقوی گفت:

    احسنت عالی بود

  10. جعفر شکری گفت:

    چجوری می تونیم با کارشناسانتون در ارتباط باشیم

  11. وحید خوئینی ها گفت:

    چرا اینقد زیاد؟

  12. علی ملکی گفت:

    شماره تماستون برای خرید تلفنی چنده

  13. خمسه گفت:

    هزینه مشاورتون چنده؟

  14. مهران رستمی گفت:

    چه سایت قشنگی دارین

  15. ابوالفضل فرهادی گفت:

    خیلی خوب بود

  16. امین قنبری گفت:

    بیشتری بنویسین لطفا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *