مقالات HSE

تعهد ایمنی، شاخص های اجرایی و موضوع رفتاری از الزامات فرآیندهای ایمنی در صنایع

تعهد ایمنی، شاخص های اجرایی و موضوع رفتاری از الزامات فرآیندهای ایمنی در صنایع

تعهد ایمنی چه اهیمتی دارد

ایمنی می تواند در تمام بخش ها و وظایف به اجرا درآید. بعضی از ویژگی های ایمنی مناسب عبارتند از: مقررات ملی به سرعت الزام هایی را برای ارزیابی فرآیندهای صنعتی برقرار ساخته تا آسیب های حاصل از فرآیندها را مشخص نموده و اقدام صحیحی را که باید در مقابل خطرات اتخاذ شوند، مشخص کند. امروزه اکثریت شرکت ها به اصلاح عملیات خود پرداخته و به بهبود در روابط گسترده صنعت و مردم (جامعه) رسیده اند.

تعهد مدیریت

مهم ترین موضوع تعهد مدیریت است که در همکاری با برنامه HSE به اجرا در می آید. خوشبختانه اکثریت مدیریت ها اهمیت ایمنی و حفظ کارکنان خود را در فرآیندهای صنعتی دریافته و می دانند که در محیط غیر ایمن چه حوادثی ممکن است رخ دهد. درک این موضوع در سازمان بهترین منافع را همراه با حمایت از HSE به همراه خواهد داشت. شعار ایمنی و تحقق آن جز حمایت و تعهد مدیریت هیچ مفهومی ندارد. به رسمیت شناختن و داشتن انگیزش به موضوع موجب ترفیع ایمنی می گردد.

بیشتر بخوانید
حوادث ناشی از کار چیست

تعهد ایمنی، شاخص های اجرایی و موضوع رفتاری از الزامات فرآیندهای ایمنی در صنایع

شاخص های اجرایی

OSHA شرکت ها را ملزم به نگه داری سوابق وقایع و رخدادها نموده است. آسیب ها و بیماری های حرفه ای نمادی از بهره وری شرکت و وضعیت رفتاری-اخلاقی کارگران است. تعداد حوادث، بهبود و اصلاحات در تجارب و دریافت یادداشت مربوط به تخلف زیست محیطی همگی شاخص هایی از ایمنی شرکت و وضعیت محیط زیست بوده و می توانند نمایش داده شوند.

موضوع رفتاری

در سال های اخیر، برای بسیاری از کارشناسان، سهم مهمی از رفتار مدیریت و کارکنان در شرکت به اجرای ایمنی و موضوع محیط زیست معطوف شده است. تاکید این فلسفه روی اصلاح دیدگاه های کارکنان در شرکت به اجرای ایمنی و موضوع محیط زیست معطوف شده است. تاکید این فلسفه روی اصلاح دیدگاههای کارکنان نسبت به ایمنی و محیط زیست بوده و این نشان دهنده خارج شدن از نگرش محض به تولید و تجزیه و تحلیل مق و زیان دارد. وقتی که روش های ایمنی و حفظ محیط زیست توسعه یافتند، مشارکت کارکنان توسط مدیریت تشویق می گردد. در این جا یک ارتباط باز، بین مدیریت، اتحادیه ها و کارگران برقرار است. هیچ گونه مخفی کاری از گزارش رخدادها وجود ندارد. هر نوع نشت مستند می شود و اگر از نظر کیفی لازم باشد گزارش شده و به اطلاع سازمان های تخصصی مرتبط می رسد. پژوهش های مدیریت برای بررسی علت رخداد و اتخاذ اقدامات درست به اجرا درمی آید. امروزه بسیاری از شرکت ها از ماهیت این فلسفه و نگرش مطلع شده اند و برخلاف گذشته در ارتباط با سطح جهانی قرار دارند و این به مفهوم آن است که صنایع از این نظر چیزی مخفی نمی نمایند. لازم به ذکر است بعضی از مدیریت ها اعتقاد دارند که بخشی از مردم به علت فقدان دانش لازم از پیچیدگی های فرآیندهای صنعتی مطلع نمی باشند. سیاست های جدید درب های باز منابع زیادی را در اداره فرآیندهای صنعتی به همراه دارند. رخدادهای مهم صنعتی که اتفاق افتاده اند، توجه عموم را به موضوع ایمنی به ویژه برای افرادی که در نزدیکی واحدهای صنعتی زندگیمی نمایند، معططوف نموده است.

بیشتر بخوانید
آیین نامه وسایل حفاظت فردی

بهداشت، ایمنی و محیط زیست در فرآیندهای صنعتی

ترجمه و تالیف: دکتر مصطفی خادمی، دکتر محمد رضا خانی، دکتر علیرضا خادمی

امتیاز ما

16 دیدگاه در “تعهد ایمنی، شاخص های اجرایی و موضوع رفتاری از الزامات فرآیندهای ایمنی در صنایع

  1. امیر بیاتی گفت:

    محتوا خوبی بود

  2. اسماعیل راستاد گفت:

    afarin matlab khobi bood

  3. محمدحسین اسکندری گفت:

    خیلی زیبا بود مهندس

  4. حامد شریفی گفت:

    من یکی از کاربران دائمی سایت شما هستم

  5. ابوالفضل افشاری گفت:

    واقعا ارزش وقت گذاشتن داشت

  6. سجاد اشرفی گفت:

    ایول

  7. کریم نهاوندی گفت:

    نویسنده این متن کیه؟

  8. محمدحسین علیپور گفت:

    چطوری میتونیم از آخرین مطالبتون باخبر بشیم

  9. سجاد عبدالهی گفت:

    خیلی دنبال این موضوع بودم

  10. روح الله کشاورز گفت:

    شما پیج اینستا هم دارین؟

  11. ایمان طباطبایی گفت:

    متشکرم

  12. علیرضا رسولی گفت:

    دستخوش

  13. شهرام نیشابوری گفت:

    قیمت مشاورتون چقدره؟

  14. سیدحسین ناصری گفت:

    مطلبتون بسیار مفید بود

  15. مسلم فاطمی گفت:

    لطفا آدرستون رو برای بنده ارسال کنین

  16. حسین ذاکری گفت:

    بازم درمورد این موضع مطلب بزارین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *