اتاق خبر ایمن صنعت ایران

بهترین زمان برای تعویض لباس کار

بهترین زمان تعویض لباس کار

بهترین زمان برای تعویض لباس های کهنه، اصلی ترین موضوعی می باشد که در انواع صنایع بایستی به آن دقت قابل توجه نمود چرا که لباس کار ها پس از اینکه عمر آنها تمام شود امکان دارد خطرناک باشند و قابلیت گذشته خود را نداشته باشد و به همین دلیل ممکن است نتوانند به خوبی از بدن شما حین کار محافظت کند. پس زمان آن رسیده است تعویض شود اما اینکه چه زمانی بهترین زمان برای تعویض لباس ایمنی است را می توانید در ادامه این مقاله را بخوانید. آیا به راستی لباس کار تاریخ انقضا ندارد؟

بهترین زمان تعویض لباس کار

خیلی از افرادی که تمایل زیادی به تعویض لباس کار خود ندارند معتقد هستند که لباس کار آنها هنوز هم برای آنها مناسب است و نیازی به تعویض آن نیست. اما بایستی بگویم که تعویض لباس کار کهنه با نو راندمان کاری افراد را تا حد قابل توجهی بالا می‌برد و علم روانشناسی هم این موضوع را تایید کرده است. بهترین زمان تعویض لباس کار بستگی به نوع شغل و کار هر فرد دارد، برخی مشاغل نیاز به تعویض روزانه لباس کار دارند مانند پزشکان اتاق عمل و برخی هر یک یا دو سال ممکن است نیاز به تعویض پیدا کنند.

همیشه پرسیده می شود که بهترین زمان ممکن برای تعویض لباس کار کهنه با نو چه زمانی میباشد؟ لباس کار شما تا لحظه ایی که دچار سوختگی های متعدد ،پارگی های متعدد و رنگ پریدگی های متعدد نباشد می توان از آن استفاده کرد که بایستی بگویم در روحیه و راندمان کار افراد تأثیر منفی نخواهد گذاشت. اما در صورتی که هر کدام از این موارد برای لباس کار فرد مشاهده شد لباس کار بایستی حتما تعویض شود تا تاثیر منفی بر شخص وارد نشود.

بیشتر بخوانید
انواع لباس کار 

مقالاتی که تا الان در این وبسایت خواندید در مورد نحوه عملکرد و نحوه استفاده تجهیزات ایمنی می باشد و خیلی کمتر در رابطه با تعویض این تجهیزات ایمنی بحث شده است. اینکه لباس کار شما بایستی چقدر مقاومت داشته باشد و در مقابل انواع سوختگی‌ ها و ضربات مقاومت داشته باشد بایستی بدانید در نهایت باید این لباس کار ها عوض شوند.

تعویض به موقع لباسکار نو با کهنه

امکان دارد شما هم لباس کار خود را بیشتر از دو سال استفاده کنید که باید بهر شما بگویم این امر در بین استفاده کنندگان این لباس ها نیز مرسوم میباشد.در صورتی که افرادی اقدام به تعویض زود به زود لباس ایمنی خود کنند ،افراد دیگر ممکن است آنها افراد بی تجربه خطاب کنند، که فرایند استفاده از این لباس ها را بلد نبوده و تنها اقدام به تعویض این لباس کار ها می کنند که نشان از بی تجربگی آنها است.

حال آن که طبق بررسی هایی که انجام شده است بایستی بگویم تعویض لباس کار و همچنین رنگ جدید آن می‌تواند در افزایش روحیه افراد و همچنین در بالا بردن میزان راندمان کاری افراد بسیار اثرگذار باشد که متاسفانه در سال های گذشته به استاندارد لباس کار اصلا توجه نمی‌شد و کشورهای جهان سوم هنوز هم به این امر اعتقادی ندارد.

دلایل تعویض لباس کار

دلایل تعویض لباس کار

تعویض لباسکار از لحاظ علم روانشناسی

اولین عاملی که باعث می شود، تعویض لباس های کهنه با نو را عملی کند نظریات علم‌ روانشناسی می باشد.چرا که از دیدگاه علم روانشناسی لباس نو ورنگ های تازه ارتباط مستقیمی با روحیه ی افراد حین کار را دارد و در علم پزشکی نیز ثابت شده است که این افراد می‌توانند با شادمانی بسیار بیشتری فرآیند حرفه ایی خود را انجام دهند.

بیشتر بخوانید
رنگ لباس کار چه معنی و مفهومی دارد

بالا رفتن میزان اعتماد به نفس افراد

علم تجربی ثابت کرده که تعویض به موقع لباسکار کهنه با نو و استفاده کردن از رنگ های شاد می تواند کمک بسیار زیادی در دریافت انرژی های مثبت داشته باشد و آنها را در رابطه با افراد دیگر تشویق کند و همچنین اعتماد به نفس این افراد در حد بسیار زیادی قرار می گیرد.نکته دیگری که می‌تواند در پوشیدن لباسکار نو به شما کمک کند این است که مهارت فردی شما بهتر دیده می‌شود و افرادی که لباس کهنه بر تن داشته باشند هر چقدر هم که مهارت و تخصص بالایی داشته باشند ممکن است مهارت آنها کمتردیده شود.

شروع کار روزانه با روحیه بالا

زمانی که شما به تازگی به یک پروژه ملحق شده باشید و کار دشوار و سختی در پیش رو داشته باشید. پوشیدن یک لباس کار ایمنی می تواند به شما کمک کند که دشواری و سختی کار را کمتر متوجه شوید و البته دقت بیشتری در فرآیند کار خود داشته باشید. این امر می‌تواند در بالا بردن میزان مهارت شما کمک بسزایی داشته باشد و البته که کارفرما شما را به خوبی متوجه میشود که این امر می‌تواند در پیشرفت پروژه بسیار تاثیر گذار باشد. برای آشنایی بیشتر میتوانید ویژگی های لباس کار حرفه ای را مطالعه کنید.

البته که روحیه شما نیز افزایش پیدا میکند و شادابی و نشاط شما به طرز قابل تعاملی افزایش پیدا می‌کند. حتما توجه داشته باشید که پوشیدن لباس کار ایمنی تنها برای ایمنی شما نبوده و می‌تواند به شادابی و روحیه شما کمک کند.

تعویض لباسکار از لحاظ علم روانشناسی

برقراری ارتباط صحیح با مشتری

برای اینکه بهترین زمان ممکن برای تعویض لباس را بهتر درک کنیم به مثال زیر توجه کنید:

فرض کنید لباس کار شما دچار پارگی و سوختگی های زیادی می باشد و شما در محل کار خود به مشتری صحبت می کنید ، مشتری مطمئنا با دیدن این لباس کار کهنه ی شما انرژی منفی بسیار زیادی دریافت می کند و تمایلی به برقراری ارتباط با شما را نخواهد داشت و همین موضوع می تواند در انجام معاملات شما تاثیر منفی بسزایی بگذارد. هر زمانی که شما می خواهید ارتباط تاثیرگذاری با مشتری داشته باشد می بایست از ظاهر زیبایی هم برخوردار باشد که می تواند با تعویض لباس کهنه با نو تاثیر گذار باشد.

بیشتر بخوانید
نحوه شستشوی لباس کار

حتما توجه داشته باشید هر چقدر که شما فن بیان بالایی داشته باشید و بتوانید ارتباط کلامی تاثیر گذار با مشتری خود برقرار کنید در صورتی که لباسکار نو و ظاهر مرتب نداشته باشید امکان دارد مشتری از ارتباط با شما منصرف شود و این مشکل تنها با پوشیدن لباس نو قابل حل میباشد تا شما بتوانید ارتباط تاثیر گذاری مشتری برقرار کنید.

دلایل تعویض لباس کار

شستشوی مرتب لباس کار

در صورتی که در یک محیط گرم و شرجی  کار می کنید امکان دارد عرق زیادی بکنید و لباس کار شما خیس شود به همین منظور شما بایستی لباس خود را به طور مرتب مورد شستشو قرار دهید تا ظاهر شما حفظ شود و تمیزی لباس قابل مشاهده باشد. البته که کیفیت لباس کار در صورتی که به صورت منظم شسته شود بالاتر می رود و همچنین ماندگاری آن نیز بیشتر می‌شود به همین دلیل پس از هر روز کاری حتما لباس کار خود را مورد شستشو قرار دهید.

البته توصیه می شود افرادی که در محیط های بسیار گرم و یا فعالیت زیادی دارند دو دست کامل لباس تهیه کنند تا در شستشو و تعویض لباس راندمان کاری آنها پایین نیاید و بتوانند فرایند حرفه ایی خود را انجام دهند.

شما میتوانید در 24 ساعت از شبانه روز به سفارش و خرید آنلاین از وبسایت ما ایمن صنعت ایران بپردازید و در کوتاه ترین زمان ممکن خرید با کیفیت و مطمئنی را تجربه کنید.

امتیاز ما

16 دیدگاه در “بهترین زمان برای تعویض لباس کار

  1. فرهاد پارسا گفت:

    گل گفتید دست مریضاد

  2. رمضان محرابی گفت:

    مطالب بیشتری بنویسین لطفا

  3. علی محمد مدنی گفت:

    آدرس دفترتون کجاست

  4. جمشید هخامنش گفت:

    حرف نداری

  5. بهزاد گلپایگانی گفت:

    بازم درمورد این موضع مطلب بزارین

  6. محمدرضا افتخاری گفت:

    چه سایت قشنگی دارین

  7. پرویز نعمت زاده گفت:

    هزینه مشاورتون چنده؟

  8. پرویز زارع گفت:

    میشه مطلب رو توی وبلاگ خودم بزارم؟

  9. قربانعلی مقدم گفت:

    چجوری می تونیم با کارشناسانتون در ارتباط باشیم

  10. غلامحسین قاسمی گفت:

    اکانت اینستا هم دارید؟

  11. محمدحسن سالاری گفت:

    بسیار گویا و شفاف بیان کردید

  12. محمدحسن خسروی گفت:

    مطلبتون بسیار مفید بود

  13. عبدالله کیانی گفت:

    میتونم شماره شما رو داشته باشم؟

  14. مهرداد براتی گفت:

    شما پیج اینستا هم دارین؟

  15. محمدجواد زندی گفت:

    چه مطلب خوبی

  16. وحید حیاتی گفت:

    مطلب خوبی بود همکار گرامی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *