اتاق خبر ایمن صنعت ایران

خصوصیات و ویژگی های انواع لباس نظامی

ویژگی های لباس نظامی

لباس های نظامی نیز مانند لباس های معمولی دارای طرح های مختلفی هستند که دلایل محکمی برای چنین طرح هایی دارند که در ادامه با انواع طرح های لباس نظامی آشنا میشویم. ولی قبل ار آن باید بگوییم ویژگی لباس نظامی با کیفیت چیست.

ویژگی های لباس نظامی با کیفیت

سازمان ها و ارگان های نظامی یکی از مهم ترین و جدی ترین سازمان ها در همه جای دنیا به شمار خواهند رفت که لباس کار نظامی خاص به خودشان را دارند. بسیاری از ما لباس نظامی را در تن و نیروهای انتظامی و سربازان در در تلویزون و یا در سطح شهر مشاهد کرده ایم. این لباس کار ها معمولا سبز تیره یا سبز لجنی با طراحی شطرنجی بوده ومدل های گوناگونی دارند. اگر قصد خرید لباس نظامی را دارید در ابتدا نکات مهمی که در ادامه در خصوص ویژگی های لباس نظامی خواهیم گفت را مطالعه و پس از آن اقدام به خرید لباس کنید.

طرح های لباس نظامی

می‌دانیم که مهم ترین ماموریت افراد نظامی و سربازان استتار در اماکن گوناگون می باشد پس بایستی لباس سربازی به گونه ایی باشد که به به سهولت قابل استتار و مخفی ماندن باشند.

لباس نظامی استتار

با عنایت به این موضوع استتار تک تیراندازها وسربازان ، مدل های گوناگونی برای البسه نظامی به وجود آورده است. لباس نظامی برای استتار انواع گوناگونی دارند مثل لباس استتار دریایی، جنگلی، کویری، هوایی، شکار و غیره.
طرح های لباس نظامی

لباس نظامی با طرح چریکی یا پلنگی

از پرکاربرد ترین ،رایج ترین لباس های نظامی می توان به طرح پلنگی، شطرنجی و کامپوتری اشاره کرد. طراحی و تولید مدل شطرنجی و پلنگی برای استتار بوده و فقط در نوع رنگ بندی و سایز  باهم تفاوت هایی دارند. مشهورترین طرح لباس نظامی، طرح چریکی یا پلنگی می باشد. همانگونه که از اسمش پیداست طرح آن از طرفی هم شبیه ابرهای در هم رفته هست و شبیه به پوست پلنگ می باشد. لباس بسیجی کامپیوتری و پلنگی جزو این دسته هستند.

بیشتر بخوانید
انواع لباس کار 

لباس نظامی کامپیوتری (شطرنجی)

در این طرح از لباس نظامی، مربع های بسیار کوچک و زیاد وجود خواهد داشت که قابلیت استتار در انواع محیط را فراهم خواهد ساخت. الگوهای بزرگ و کوچک که به صورت پلیکانی و پیکسل در این لباس وجود دارند باعث خواهد شد که سربازان  در محیط های با رنگ های گوناگون به سهولت استتار کنند.

ویژگی های لباس نظامی که هنگام خرید باید بررسی شود

نکته مهمی در هنگام خرید البسه نظامی، شرایط جغرافیایی منطقه ای هست که آن سازمان قرار خواهد داشت، برای مثال در محیط های جنگل از رنگ سبز تیره و لجنی، در مناطق کویری لباس نظامی به رنگ های خاکی قهوه ای هست، در شرایط دریا و هوا از ترکیب آبی در مناطق برفی از رنگ سفید استفاده می شود. همان طور که توجه می کنید تمام این رنگ ها با توجه به نکته مهم استتار برای نظامیان انتخاب خواهد شد. در این زمینه مطلب انواع پوتین نظامی را بخوانید.
نکات مهم در خرید لباس نظامی

ویژگی های لباس نظامی در خصوص جنس پارچه

 پارچه ترگال (کجراه)

این پارچه g۲۹۱ وزن خواهد داشت و به انواع طرح های کامپیوتری، پلنگی یا ساده دوخته خواهد شد.این پارچه از الیاف ویسکوز و پلی استر دوخته می شوند یعنی پود آن ویسکوز و تار آن پلی استر هست. پارچه ترگال ساده در انواع رنگ ها تولید خواهد شدو می توان طرح های گوناگونی روی آن چاپ کرد. پارچه ترگال ساده از پرکاربرد ترین لباس ها در صنایع نظامی می باشد چون به اصطلاح زیر دست بهتری دارد.
بیشتر بخوانید: تولیدی لباس کار ایمن صنعت ایران

پارچه کتان نظامی

بافت پارچه کتان مورب یا مربع کج راه هست و به علت دارا بودن الیاف پنبه کتان نسبت به پارچه ترگال ساده و کجراه عملکرد بهتری دارد زیرا پنبه از عرق کردن نظامیان جلوگیری به همل می آورد. پارچه کتان می تواند گزینه عای برای خرید لباس نظامی باشند چون علاوه بر اینکه راحتی و سبکی که دارند از استحکام بسیار بالایی نیز برخودار اند اما طبیعتا قیمت آن نسبت به پارچه ترگال نظامی کمی گران‌تر می باشد. شما عزیزان می توانید با مراجعه به وب سایت ایمن صنعت ایران نسبت به خرید انواع لباس های نظامی در طرح های و سایز های منتوع اقدام فرمائید.
مطلب پیشنهادی: جنس پارچه لباس کار چیست؟
امتیاز ما

16 دیدگاه در “خصوصیات و ویژگی های انواع لباس نظامی

  1. علیرضا رهبری گفت:

    مطلب خیلی خوبی در مورد انواع لباس نظامی نوشتین.عالی بود

  2. منصور ریاحی گفت:

    انواع لباس سربازی هم اگر میشه بیارین توی مطلبی که نوشتین
    ممنون

  3. میثم حقیقی گفت:

    خیلی خوشحالم که هستین

  4. سعید آدینه گفت:

    عاااااااااااالی

  5. داوود حسنی گفت:

    شما همیشه امیدوارم کننده صحبت می کنید و این خیلی خوبه

  6. حامد رستمی گفت:

    سایتتون محشرههههه

  7. خلیل حیدری گفت:

    بیشتری بنویسین لطفا

  8. حبیب نیشابوری گفت:

    کانال تلگرامی هم دارید ؟

  9. امیرحسین زاهدی گفت:

    میشه مطلب رو توی وبلاگ خودم بزارم؟

  10. فرهاد ایمانی گفت:

    چرا اینقد زیاد؟

  11. جلال کمالی گفت:

    بازم درمورد این موضع مطلب بزارین

  12. علیرضا رضوانی گفت:

    آدرس دفترتون کجاست

  13. رحیم موسوی گفت:

    هزینه تبلیغات توی سایت شما چنده؟

  14. جعفر داوودی گفت:

    بسیار گویا و شفاف بیان کردید

  15. خلیل گفت:

    مثل همیشه عالی و کاربردی

  16. ابوالقاسم مقدم گفت:

    میتونم شماره شما رو داشته باشم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *