ایمنی کار

نکات و راهنمایی در خصوص لباس کار ضد آب

لباس کار ضد آب

همه چیز در خصوص لباس کار ضد آب

شاید برای شما این پرسش مطرح شده باشد که لباس کار ضد آب چه خصوصی باید داشته باشد ، ما در این مقاله سعی خواهیم که توضیحاتی کوتاه ولی کاملی در خصوص لباس کار ضد آب داشته باشیم.

این پرسش مطرح می شود که چی چیزی لباس کار را ضد آب یا مقاوم در در برابر آب می کند ؟

بیایید ابتدا به این سؤال پاسخ دهیم تا بتوانیم معنی این اصطلاحات را در مورد لباس کار ضد آب را بیشتر بفهمیم. برخی از مواد، مانند چرم، به طور طبیعی آبگریز یا مقاوم در برابر آب هستند. مواد مصنوعی مانند Gore-Tex نیز بسته به طراحی آنها می توانند درجه ای از مقاومت ذاتی در برابر آب داشته باشند. با این حال، در لباس‌های کار مدرن، حتی این مواد معمولاً برای عملکرد بهتر، از روش‌های مصنوعی استفاده می‌کنند.

بیشتر لباس کار ضد آب از چندین لایه پارچه یا یک یا چند لایه با یک دافع آب بادوام  (DWR)ساخته شده‌اند. (DWR) ها روکش های پارچه ای هستند که باعث می شوند آب به جای خیساندن در الیاف، قطر های آب تشکیل دهد و روی پارچه بغلتد. این ویژه برای ضد آب کردن پارچه های تنفس پذیر مانند پارچه هایی که در بسیاری از وسایل بارانی کار می بینید، مهم هستند. برخی از ویژگی های دیگر که در ادامه در خصوص ساخت پارچه به کار می روند می تواند مقاومت لباس را در برابر آب بهبود بخشد.

بیشتر بخوانید
علت رنگ لباس نظامی چیست؟

همه چیز در خصوص لباس کار ضد آب

دو مورد از مهمترین روش ها عبارتند از:

1-درزهای مهر و موم شده: درزهای تقویت شده با چسب حرارتی برای جلوگیری از نفوذ آب از میان شکاف ها.
2-زیپ های ضد آب: زیپ هایی با طراحی ضد آب که از ورود آب بین دندان ها جلوگیری می کند.

نکاتی در خصوص لباس کارضد آب:

یک پارچه ضد آب دارای یک DWR است اما معمولاً دارای یک لایه بیرونی ساخته شده از پلی اورتان یا پارچه دیگری است که حداکثر سطح نفوذ ناپذیری از آب را به لباس کار هواهد داد.
پارچه های مقاوم در برابر آب دارای روکش DWR هستند اما معمولاً فقط روی لایه داخلی پارچه هستند. این بدان معناست که سطح محدودی از مقاومت در برابر آب دارد اما برای استفاده در بارش های شدید مناسب نیست.

لباس کارضد آب تولید ایمن صنعت ایران

اورکت ضد آب آکسفورد

اورکت آکسفورد در دسته لباس کار زمستانه قرار می گیرد در آب و هوای بارانی، بسیار سرد و زمستان در اماکن با نور محدود و در کارگاه های عمرانی، عملیاتی که بایستی دارای شبرنگ باشد که این امر از حوادث حین کار جلوگیری می کند. کاپشن آکسفورد یکی از البسه های پر استفاده در عملیات جاده سازی ، کارگاه های عمرانی و … به شمار خواهد آمد.

بیشتر بخوانید
نحوه نگهداری کفش ایمنی چرمی

اورکت ضد آب آکسفورد

اورکت ضد آب خزدار ایمن صنعت ایران

اورکت ضد آب خزدار در دسته لباس کار زمستانه قرار گرفته و دوخته شده از جنس فلامنت ویسکوز ضد آب میباشد که در برابر آب و سرما بسیار مقاومت دارد و همچنین آستر داخلی این لباس از جنس خز تولید می شود.اورکت ضد آب خزدار پارچه ای به صورت کامل ضد آب بوده پارچه این لباس دارای DWR بوده که مانع نفوذ آب و حتی باد به درون آن شده و از بدن پرسنل در مقابل سرما و خیس شدن جلوگیری خواهد کرد.

در حقیقت خز به کار شده در داخل اورکت مانع خوبی برای ورود سرما به لباس کار شده ، خروج گرمای بدن همچین و از طرفی دیگر پارچه باکیفیت به کار رفته با توجه بیشتر به الیافی دارد دارای مقاومت بسار عالی و کاربردهای زیاد و گوناگون هست. از طرفی پارچه DWR به کار شده در اورکت کار مانع خوبی برای ورود آب به لباس خواهد شد.

بیشتر بخوانید
فناوری نانو در لباس کار

اورکت ضد آب خزدار درجه یک

اورکت ضد آب کوهستان

اورکت کوهستان در دسته لباس کار زمستانه قرار می گیرد که برای حفظ گرمای بدن از پشم شیشه با ضخامت کافی برای آستری داخل آن استفاده خواهدشد.این اورکت با دوخت صنعتی کامل و پارچه رویه شمعی درجه ۱ کره ای به صورت کاملا ضدآب بوده و با بهره‌گیری از آستر پشم شیشه دوخته شده به کاور کتی (لایکو) انتخابی مناسبی برای جلوگیری از ورود آب و سرما و تامین نظر از لحاظ دوام وزیبایی میباشد.

اورکت کوهستان یکی از پرفروش ترین اورکت های زمستانی می باشد زیرا که علاوه بر حفظ گرمای بدن، خاصیت ضد آب و زیبایی در دوخت و طراحی، دارای عملکرد مخافظتی فوق‌العاده ای می باشد.این اورکت با دوخت صنعتی سه سوزنه در کنار استحکام کارایی مناسبی نیز خواهد داشت.

اورکت ضد کوهستان

جنس لباس کار ضد آب

برای دستیابی به لباس کار ضد آب، استفاده از مواد اولیه ای که آب و مایعات عبور نمی دهند بسیار مهم است. برای دوخت این مواد اغلب از بارانی نایلونی، واکس، کت، کاپشن و پارچه های پی وی سی استفاده می شود.

امتیاز ما

16 دیدگاه در “نکات و راهنمایی در خصوص لباس کار ضد آب

  1. حسن بزرگ نیا گفت:

    خیلی خوشحالم که هستین

  2. بهزاد اخوان گفت:

    هزینه مشاوره آنلاین و حضوری باهم متفاوته

  3. غلامحسین توکلی گفت:

    این مطلب حرف نداشت

  4. رحیم حسینی گفت:

    حرف نداری

  5. عباس سلیمانی گفت:

    دستخوش

  6. رمضان ابراهیمی گفت:

    بیشتری بنویسین لطفا

  7. اصغر طاهری گفت:

    چرا اینقد زیاد؟

  8. حبیب الله کاظمی گفت:

    احسنت عالی بود

  9. علی اصغر معصومی گفت:

    گل گفتید دست مریضاد

  10. اسماعیل سبزواری گفت:

    مطلب خوبی بود همکار گرامی

  11. ایمان گنجی گفت:

    دفتر مرکزیتون کجا قرار داره

  12. ابراهیم خلیلی گفت:

    واقعا ارزش وقت گذاشتن داشت

  13. محمدجواد بابایی گفت:

    شما همیشه امیدوارم کننده صحبت می کنید و این خیلی خوبه

  14. اکبر زندی گفت:

    لطفا آدرستون رو برای بنده ارسال کنینم چجوری باهاتون ارتباط بر قرار کنم

  15. حمیدرضا نادری گفت:

    سلام عالی بود

  16. عباسعلی روحانی گفت:

    سایتتون محشرههههه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *