نمایش 1–36 از 518 نتیجه

لباسکار مردانه کد 640

650,000 تومان

لباس کار ایمن صنعت کد 539

760,000 تومان

لباسکار مردانه کد 568

550,000 تومان

لباس کار کد 7521

670,000 تومان

لباس کار کد 325

670,000 تومان

لباس کار کد 637

650,000 تومان

لباس کار صنعتی کد 762

495,000 تومان

لباس کار مردانه کد 108

تماس بگیرید

وسایل حفاظت فردی

استفاده از وسایل و تجهیزات حفاظت فردی از مهم ترین راهکارهای اثر بخش در کاهش یا خذف پیامدهای یک حادثه تلخ می باشد.
عدم استفاده افراد و ارگان ها از این تجهیزات برابر با از دست دادن سلامتی یا حتی جان نیروی انسانی خواهد شد که عواقب مالی و روحی زیادی به مجموعه های تولید وارد خواهد کرد.
در مطالب زیر ما به شما خواهیم آموخت که انواع ppe چه هستند و در کدام از تجهیزات در مقابل انواع مخاطرات چه فواید مهم خواهند داشت.

تجهیزات حفاظت فردی PPE

Personal Protective Equipment تجهیزات حفاظت فردی: وسایلی هستند که کارگران و کارکنان جهت محاظت از جان خود متناسب با مدل کار و شرایط آن بایستی از آن ها استفاده کنند. اتفاقات و حوادث حرفه ایی بسیاری با عنایت به نوع حرفه و شرایط افراد در آن مشاغل امکان دارد رخ دهد که استفاده از این تجهیزات حفاظت فردی باعث خواهد شد تا درصد زیادی این زیان ها را کاهش پیدا کند.
عوامل و عناصری که در انتخاب وسایل حفاظت فردی موثرند، به شرح زیر می باشند:

  1. پذیرش کارکنان برای استفاده از آنها
  2. میزان تطابق محصولات با استانداردهای جهانی
  3. منطبق شدن با قابلیت ها و حساسیت های افراد
  4. متناسب شدن با عوامل زیان اور محیط فعالیت
  5. متناسب بودن با فرهنگ و فصل
  6. عدم چند منظوره بودن و ایجاد اثرات جانبی
  7. میزان زمان استفاده کاربر
  8. قیمت عادلانه ، تاریخ انقضاء ، نگهداری مناسب

انواع تجهیزات حفاظت فردی

لباس کار

لباس کار یا به عباره دیگر لباس حفاظت فردی بر اساس شکل جنس ، کاربری ، میزان خطرهای حین کار انواع گوناگونی خواهد داشت که اشاره کوتاهی در خصوص ملزومات آن ها خواهیم داشت:

  • پرسنل بایستی لباس کاری داشته باشند که هیچ یک از قسمت های آن پاره و فرسوده نباشد.
  • کمر لباس کار همیشه بسته و جیب های آن کوچک باشد و حتی الامکان تعداد جیب های آن کمتر باشد.
  • به صورتی طراحی شده باشد که از بروز مخاطرات و حوادث تا حد امکان جلوگیری کند.
  • لباس کار باید به گونه ایی انتخاب شود تا با میزان خطر که فرد را تهدید می کند تطابق داشته باشد و متناسب بدن کارگر دوخت شده باشد تا آزادی عمل حین کار از افراد سلب نشود.
  • پرسنلی که با ماشین آلات فعالیت دارند بایستب از آویزان کردن زنجیر ، کراوات ، کلید ، ساعت بر روی لباس کارشان خود داری کنند.

تجهیزات حفاظت از سر

کلاه ایمنی

برای محافظت از سر در برابر انواع خطرات حین کار بایستی از کلاه ایمنی استفاده شود.که اهمیت بسیار زیادی در مشاغل ساختمانی ، صنایع شیمیایی و … خواهد داشت.

عناوین تاثیر گذار در خصوص کلاه ایمنی
  1. کلاه ایمنی بایستی فشار ناشی ضربات سنگین را تا حد امکان کاهش دهد.
  2. کاربرد مهم کلاه های ایمنی مقاومت بسیار بالا در مقابل ضربه های مکانیکی می باشد پس بایستی به گونه ای طوری طراحی شده باشد که قادر به تحمل این ضربه ها باشد.

حفاظت از گوش

از موارد دیگر در تجهیزات حفاظت فردی مورد استفاده صنعت های گوناگون، ابزارهای محافظت از گوش هستند که در حرفه هایی که افراد با میزان بالایی از اصوات سروکار دارند محافظت خواهد کرد.پرسنل بایستی جهت جلو گیری از آسیب رسیدن به گوش ها از گوشی های ایمنی استفاده کنند.

به صورت کلی گوشی های ایمنی در دو دسته عرضه می شوند:

1-ایرپلاگ

2-ایرماف

گوشی ایمنی ایر پلاگ نسبت به ایرماف بسیار سبک وزن تر و ارزان‌تر می باشد. میزان کاهش صدا در انواع گوشی های ایر پلاک کمتر گوشی ایر ماف است.

حفاظت از چشم

محافظت از چشم یکی از بخش های بسیار مهم در حفاظت فردی می باشد که باید در برابر انواع آسیب هایی مثل غبار و گرد و ذرات، بخارات، سیالات شما و چشمانتان را پوشش دهید.

انواع عینک ایمنی در تجهیزات حفاظت فردی

محافظ های چشمی بر اساس پارامترهای تاثیر گذار جنس فیلتر ، شکل ظاهری ،عملکرد فیلتر دسته بندی می شوند.

تجهیزات حفاظتی تنفسی

تجهیزات حفاظت فردی برای سیستم تنفسی یا ماسک های تنفسی محصولاتی هستند که از نفس ها در اماکنی با هوای آلوده جلوگیری خواهد کرد.
اینگونه ماسک های تنفسی این محافظت را هم به طریق گرفتن انواع مخاطرات و آلاینده ها از هوای محیط وهم به وسیله رسانش هوا به طریق استفاده از یک منبع هوای قابل بدون الودگی و آلاینده تامین خواهند کرد.
ماسک های ایمنی به دو دسته ماسک ایمنی تصفیه و پاک کننده هوا و تجهیزت رساننده هوا تقسیم می شوند.

دستکش‎ ایمنی

در زمان هایی که کارکنان در معرض کوفتگی ها ، بریدگی ها ،سوختگی ها، مواد شیمیایی و… باشند بایستی متناسب با نوع خطر از دستکش ایمنی استفاده کرد.

ویژگی های تجهیزات حفاظت فردی

تجهیزات حفاظت فردی بایستی دارای ویژگی های زیر باشند:

  • تجهیزات حفاظت فردی می بایست متناسب با نوع کار باشند.
  • تجهیزات حفاظت فردی می بایست حفاظت کارگر را به‌طور کامل تامین نماید.
  • می بایست استفاده از تجهیزات حفاظت فردی آسان و راحت باشد.
  • اندازه آن برای فرد استفاده کننده مناسب باشد.
  • خود وسیله حفاظتی عامل ایجاد خطر نباشد.
  • تجهیزات حفاظت فردی می بایست با حداقل آموزش و برای عموم قابل استفاده باشد.
  • با استانداردها، طرح ها و برنامه های واحد ایمنی مطابقت داشته باشد.
  • مطابق با راهنمایی های تولیدکننده آن به کار گرفته شوند.
  • علائم آگاهی دهنده و راهنمای استفاده به مقدار کافی در محیط کار تعبیه شده باشد.

تهیه و خرید تجهیزات حفاظت فردی

مسئولیت تعیین نوع و سفارش گذاری و خرید تجهیزات حفاظت فردی بر عهده واحد ایمنی سازمان ها و موسسات می باشد. لازم است در تهیه تجهیزات حفاظت فردی ویژگی های عمومی ذکر شده بالا لحاظ شوند.

دوره تحویل تجهیزات حفاظت فردی

وسایل استحفاظ فردی به صورت ذیل و به تعداد مشخص شده و در بازه های زمانی مورد نظر در اختیار کارکنان قرار می گیرند.

  • در نوبت اول دو دست لباس به افراد داده می شود و در مراحل بعدی هر شش ماه یک دست لباس کار به کلیه کارکنان تعلق می گیرد. به واحدهای عملیاتی که مستقیماً در تعمیرات اساسی انجام وظیفه می نمایند. یک دست لباس کار اضافه بر سهمیه مقرر یا لباس کار بیلرسوت (سرهم) داده می شود.
  • کفش ایمنی کارکنان در بخش های عملیاتی به‌صورت سالیانه می باشد.
  • کلیه کارکنان در بخش های عملیاتی هر ۶ ماه یک جفت دستکش معمولی تعلق می گیرد، این مدت در شرایط تعمیرات اساسی و اضطراری می تواند با تشخیص مسئولین کاهش با افزایش یابد.
  • کلاه و عینک ایمنی فقط یکبار تحویل پرسنل مربوط داده می شود و در صورت شکسته و غیرقابل استفاده بودن با تحویل آن به اداره ایمنی مجدداً در اختیار فرد مربوطه قرار داده می شود.
  • ماسک و دستگاه تنفسی در هر زمان بر حسب نیاز و موقعیت شغلی تحویل پرسنل مربوطه داده می شود همچنین تعدادی دستگاه تنفسی در هر واحد جهت استفاده در شرایط اضطراری نگهداری می گردد.
  • کمربند ایمنی در هر زمان بر حسب نیاز و موقعیت شغلی تحویل پرسنل مربوط داده می شود.
  • گوشی ایمنی خلبانی فقط یکبار تحویل پرسنل داده می شوند و در صورت شکسته و غیرقابل استفاده بودن با تحویل آن به اداره ایمنی مجدداً در اختیار فرد مربوطه قرار داده می شود. گوشی های ایمنی اسفنجی و پلاستیکی در هر زمان بر حسب نیاز و موقعیت شغلی تحویل پرسنل مربوطه داده می شود.

اهمیت تجهیزات حفاظت فردی

بسیاری از کارفرمایان، به وظایف اولیه خود در رابطه با فراهم نمودن تجهیزات حفاظت فردی Personnel Protection Equipment PPE  آگاه هستند ولی آیا آنها واقعا ارزش و اهمیت تجهیزاتی همچون لباس کار را در حفظ ایمنی و سلامت سازمان شان، مورد توجه قرار می دهند؟ تحقیقات نشان می دهد کارفرمایان، فراهم نمودن لباس ایمنی را برای محافظت از کارکنان در هنگام انجام وظیفه در یک محیط پر خطر ضروری می‌دانند (به عنوان مثال، در صورتی که کارکنان در نزدیکی اجاق های داغ یا کوره ها مشغول به کار باشند تهیه لباس ایمنی به منظور پیشگیری از سوختگی از نظر هر مدیری الزامی به نظر می رسد).