مقالات ایمنی حفاظت از بدن

خصوصیات دستکش ایمنی کدامند؟

خصوصیات دستکش ایمنی

دستکش ایمنی برای محافظت از دست طراحی شده اند و دست برای ساعت های طولانی در داخل آن قرار می گیرد. مواد داخلی نباید حساسیت زا باشند و باعث ایجاد منافذ و بیماری های پوستی می شوند و گرمای اضافی ایجاد نکنید و باعث تعریق شدید دست نشوید. اگر دستکش گشاد باشد شخص خاص احساس کندی در حرکت دست ها می کند و فرد خاص تمایلی به پوشیدن دستکش های ایمنی ندارد.

خصوصیات دستکش ایمنی مناسب

اگر تا کنون شما در کار های اداری مشغول بوده اید و ه تازگی قصد ورود به کار های صنعتی را دارید بایستی از میزان خطری که نداشتن لباس کار ایمنی و کفش ایمنی و از همه مهم تر دستکش ایمنی آگاه باشید و اجبار بودن آن ها حین کار درک کنید.ما در این مقاله سعی داریم تا ویژگی های دستکش ایمنی بررسی کنیم و خرید مناسبی انجام دهیم.

البته که شاید نتوان شغلی پیدا کرد که در آن هیچ خطری شمار تهدید نکند بلکه در هر شغلی ریسک و خطرات زیادی ممکن است گریبان شما را بگیرد به همین دلیل است که انواع مشاغل به دو گروه بندی پر رسیک و کم ریسک تقسیم بندی خواهند شد.

در گروه حرفه هایی که ریسک پذیری بالایی دارند بایستی حتما از تجهیزات حفاظتی استفاده کنید تا ایمنی شما حین کار بالا رفته و در مقابل خطرات خودتان را مراقبت کنید. دستکش ایمنی در دسته وسایلی است که با باتوجه به میزان خطری که امکان دارد در ان شغل شما تهدید کند آنرا انتخاب کنید.

خصوصیات دستکش ایمنی

همانگونه که گفته شد دستکش ایمنی بایستی با دقت به نوع حرفه انتخاب شود در نتیجه خصوصیات گوناگونی دارد. اما همه آن ها بایستی استاندار های تایید شده سازمان های ایمنی باشند. از جمله ویژگی های دستکش ایمنی میتوان به انعطاف مناسب، ضخامت مناسب، بلند بودن ساق دستکش اشاره کرد، ضد لغزش و ضد سایش نیز در دسته استانداردهایی هست که بایستی به آن توجه کرد.

بیشتر بخوانید
مدیریت خطر در واحدهای صنعتی بزرگ همچون صنایع پتروشیمی، نفت و فولاد

ویژگی های دستکش ایمنی

مشخصات و خصوصیات دستکش ایمنی

  • دستکش ایمنی فردی که در که کنار کوره ایستاده تا فردی که در محیط های سرد مشغول به کار است تفاوت دارد.
  • دستکش ایمنی مناسب افرادی که در محیط های اسیدی و شیمیایی کار می کنند بایستی حتما عایق مواد شیمیایی باشند.

هنگامی که دست در مجاورت این مواد خطرناک قرار می گیرد آسیب های جدی به پوست دست این افراد وارد می شود و باعث به وجود آمدن حساسیت های پوستی خطرناکی خواهد شد. به خاطر این موضوع نیز بایستی حتما از دستکش ایمنی استفاده کنید که راه نفوذ این مواد شیمیایی به درون دستکش را مسدود کند.

خوب است که بهترین نوع جنسی که می توان دستکش ایمنی ضد اسید تولید کرد از مواد مواد پلیمری تشکیل شده است. این مواد هم از ورود مواد شیمیایی جلوگیری به عمل می آورد و همچنین تغییر شکل نخواهد داد و حالت اصلی خود را اصلا از دست نمی دهد. در این دسته از دستکش ها سعی کنید دستکش ساق بلند استفاده کنید تا محیط بیشتری از دست شما پوشش دهد.

مشخصات دستکش ایمنی

افرادی که با اجسام داغ کار می کنند بایستی از دستکش چرم استفاده کنند. بهترین مدل چرم برای این نوع دستکش ها چرم بز و آهو یا چرم گاوهست. چرم مقاومت بسیار خوبی در برابر حرارت بالا دارد و توانایی محافظت از دستان شما در مقابل حرارت را دارد. توصیه می شود در انتخاب این نوع از دستکش ها از دستکش ساق بلند استفادع کنید تا آرنج و ساعد داستان در برابر اجسام داغ و برنده محافظت شود.

خصوصیات دستکش ایمنی مناسب

خصوصیات دستکش ایمنی مناسب

4- در محیط هایی که احتمال خطر بریدگی دست و اجسام برنده و تیز وجود دارد توصیه می شود از دستکش های ضد برش استفاده کنید تا خطر بریدگی دستان شما پایین بیاید.این نوع از دستکش ها جنس پارچه ایی دارند. که خاصیت محافظت در برابر سطوح تیز را دارد.

بیشتر بخوانید
مشخصات و اجزای کلاه های حفاظتی ایمنی

برای اینکه میزان مقاومت را بالا برود رو روی سطح این دستکش ها تورهای فلزی قرار کشیده می شود. ضخامت این نوع دستکش از حالت عادی بیشتر می باشد و با ایجاد شدن یک لایه قطور روی دست از آن محافظت خواهد کرد.

از بارز ترین نکات در خصوص انتخاب این نوع از دستکش های ایمنی ضدبرش این هست که بایستی حتما از انعطاف نسبتا بالایی برخوداربوده و وزن کمی داشته باشد تا عمکرد و کارایی فرد را حین کار و فعالیت را کاهش پیدا نکند. بهترین جنس برای ساخت این نوع از دستکش ها جنس نیتریل می باشد که در برابر انواع بریدگی بسیار مقاوم هستند.

توجه داشته باشید که دستکش ایمنی ضد برش بیشتر در مقابل اجسام برنده شمار حفاظت می کنند ولی در برابر اجسامی مانند سوزن حفاظتی خوبی را برای دستان شما ندارند.

اهمییت دستکش ایمنی

ویژگی های دستکش ایمنی ضدبرش

از آنجا که دستکش ایمنی ضد برش از جنس فلزی میباشد، توجه کنید که اگر شما در محیط کار تان با جریان الکتریسته ارتباط مستقیم دارید بایستی نوع دستکشی را انتخاب کنید که نارسانا برق وعایق باشد. برای مثال دستکش های ضد برش به دلیل داشتن قسمت های فلزی در درون اصلا مناسب فعالیت کاری شما شما نیست.

بیشتر بخوانید
عوارض ناشی از بلند کردن بارهای سنگین توسط کارگران

در انتخاب سایز دستکش نیز دقت کافی را بایستی داشته باشید از سایز دستکش بزرگتر از دستان شما باشد حین فعالیت شما از دستان شما خارج شده و به شما آسیب وارد خواهد کرد.بعد استفاده از دستکش آنرا به خوبی شستو شو دهید تا از تجمیع باکتری و قارچ درون آن جلوگیری شود.جنس داخلی آن نبایستی حساسیت زا باشد و خود دستکش نبایستی باعث ایجاد بیماری های پوستی برای شما بشود.

تولیدی لباس کار ایمن صنعت ایران را بهتر بشناسید.

همچنین گرما اضافه در درون خودش ایجاد نکند و موجب تعرق بیشتر دست هایتان نشود در این زمان است که در افراد احساس خستگی و کلافگی ایجاد خواهد شد و کابر رقبتی برای استفاده از این دستکش نخواهد داشت.

هنگام انتخاب دستکش کار، مطمئن شوید که سایز دست خود را انتخاب کنید. اگر مقیاس دستکش بزرگتر از مقیاس انگشتان شما باشد، ممکن است حین کار از دست شما خارج شود و در دچار حوادث شدیدی شوید. بهتر است دستکش های خود را به طور مکرر بشویید تا دستکش های محافظ میکرو ارگانیسم ها و آلودگی ها را جمع نکنند. استاندارد و کارایی دستکش های امنیتی در شستشوی مکرر نباید به خطر بیفتد.

هنگام خرید دستکش، حتماً یک نوع مرغوب را انتخاب کنید تا به دلیل کیفیت پایین انگشتان شما شکسته نشود. برای اینکه بتوانید دستکش های ایمنی مناسب شما با مراجعه به وب سایت ایمن صنعت ایران خرید آنلاین داشته باشید.

پیشنهاد میشود مطلب ما در رابطه با مشخصات کلاه حفاظتی را نیز مطالعه فرمایید.

امتیاز ما

16 دیدگاه در “خصوصیات دستکش ایمنی کدامند؟

  1. بهروز نهاوندی گفت:

    بسیار گویا و شفاف بیان کردید

  2. اصغر فاطمی گفت:

    چجوری می تونیم با کارشناسانتون در ارتباط باشیم

  3. خلیل نوروزی گفت:

    مشاورینتون قابل اعتمادن؟

  4. صادق خادمی گفت:

    چقد خوبین شما

  5. هادی ملکی گفت:

    قیمت مشاورتون چقدره؟

  6. عبدالله طالبی گفت:

    خیلی دنبال این موضوع بودم

  7. حسینعلی مومنی گفت:

    مثل همیشه عالی و کاربردی

  8. ابراهیم حمیدی گفت:

    سایتتون محشرههههه

  9. نادر کیانی گفت:

    آدرس دفترتون کجاست

  10. مسلم ملکی گفت:

    هزینه رپورتاژ آگهی توی سایت شما چنده؟

  11. بهزاد رشیدی گفت:

    مطلب به درد بخوری بود

  12. بهرام پارسا گفت:

    چه سایت قشنگی دارین

  13. ایمان مرادی گفت:

    Awli bood

  14. خلیل کاظمی گفت:

    با اجازتون بازنشر شد

  15. رسول سرمد گفت:

    چه مطلب خوبی

  16. ابراهیم نظری گفت:

    مطالب بیشتری بنویسین لطفا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *